Wie heeft zijn eerste Dacia het langst ???

  • oscar54

    Ik ben Oscar, de Dacia rijders van het eerste uur zullen mij nog wel kennen.

    Nu ben ik benieuwd wie er nog in zijn eerste Dacia van de beginperiode rijdt.

    Ik heb mijn Dacia Logan MCV 1.6 16v Laureate 7 zitter besteld in April 2007.

    Ik kreeg hem geleverd op 30 november 2007, en rijdt sindsdien probleemloos. (:P)

    Wat een wachttijd, het leek wel of je een Ferrari besteld had. B)-

    Behalve het normale onderhoud en slijtage zoals remblokken, banden, enz. nog geen kosten gehad. :)

    Ik heb er inmiddels in zes en een half jaar een kleine 100.000km mee gereden.

    Nu wil ik graag weten hoe het de andere rijders van het eerste uur vergaan is.

    Wie rijdt er ook nog steeds in zijn eerste Dacia ???

    Groeten,

    (:D Oscar. :D

  • GeorgesL

    Wij rijden in onze eerste Dacia ,een Lodgy maar we hebben hem pas 6 weken en met 2600 km kunnen we enkel zeggen dat het een heel goed rijdende en zuinige auto is die ons comfortabel bevalt.

    Hopelijk is hij net zo goed en probleemloos na 6 jaar …

  • pejramakers

    Ik heb mijn 1.6 blackline pas sinds juni 2010, maar heb er nu ook bijna een ton mee gereden. Naar tevredenheid kan ik wel zeggen!

  • zd2

    Helaas Oscar,

    Onze eerste ferrari rode mcv hebben we vervangen voor een mcv fase II. Tja toen groetten de meeste daciarijders elkaar nog, was toen echt een unicum.

    Nu is het gemeengoed.

    Beide mcv 's hebben ons ongeveer 80k probleemloos overal naar toe gebracht. Onze stepway .9 zal zich nog moeten bewijzen , maar hebben er alle vertrouwen in.

    groeten,

    Z oran

  • Mensen

    Wij hebben al vier jaar dezelfde auto, nooit eerder gebeurt, de Sandero bevalt prima ;)

  • Louis Dörr

    Ik heb mijn Gris Platine 1.6 16v Laureate (met dubbele uitlaat dankzij Cornelis) nog steeds.

    Inmiddels 76.000 km gereden sinds eind 2007. Nog steeds met de eerste set remblokken, ondanks dat ik ‘stevig’ rijdt)

    Als het goed is moet deze nog 8 jaar mee, Getuige mijn oude auto die ik aan een buurjongen heb verkocht welke inmiddels 17 jaar oud is en rum 220.000 km heeft afgelegd.

    Helaas heeft de Daas mij één keer laten staan. Volkomen onverwacht ging opeens de bezinepomp stuk, dat schijnt een Renault kwaal te zijn.

    Ik lees namelijk (ook vanwege mijn werkzaamheden) veel fora en vakbladen, helaas doet de importeur hier niets aan, kwalijk !

    Ik kan met plezier, heel veel plezier terugdenken aan de begin periode bij het Doornse gat met Ger, allemaal je thermosfles en koekjes mee en maar kijken en loeren bij elkaar.

    Uitlaat
  • Reginald P.

    Zeker, Oscar. Wij kennen elkaar. :)-D

    Dacia Logan MCV 1.4 MPI in een (naar eigen keuze uit de optie-, extra- en accessoirelijsten wat opgekalefaterde) basisuitvoering, april 2008 (..-ZK-..). (:D

    Bleu Ottoman - dus niét Bleu Egée of Bleu Extrème..! :D (Uniek kleurtje..; lang wachten - 9 maanden..! & kort leverbaar..: ik zie er zelden in deze kleur, en een basisuitvoering heb ik er nog nóóit in gezien, zélfs niet op foto's. Wie er me één kan tonen, krijgt een presentje van me… :)-D )

    105.000 km. Stil gestaan door stukke thermostaat en door stukke accu; één nieuwe uitlaat (vanwege 3 jaar, 4-x-weeks, 20-km-heen-20-km-terug, motor-koud-motor-warm…). Remmen doe ik meest op de motor dus op de schijven staat eerder roest dan dat ze slijten…

    Staat qua banden ondertussen wél op 175/80R14-88T (op 5,5x14-ET36) omdat mijn vriendin (die ik nog niet had toen ik de auto kocht…) het onbekrachtigde stuur anders niet om kan krijgen… :P Waanzinnig comfortabel trouwens, zoveel lucht tussen velg en wegdek. Ook anderszins rijdt de auto er uitermate goed en veilig op. Aanrader..! (houd wel je spanning rondom op 2,6 à 2,7)

    Verder is het een eindeloze woon-werk- (hoewel ik dat het liefste fiets of OV als het kan..!), boodschappen-, klus-, verhuis-, familiebezoek- en zéker vakantie-auto. (tu)

    Hij blijft totdat 'ie op is. Kinderzitjes staan in de planning, maar er is nog niets vastgelegd. :P

  • Barrabas

    Wacht maar tot Vleutmans seffens om de hoek komt gedraaid met 300.000 km !!! :)

  • oscar54

    Kinderzitjes ??? (:D

    Wat hoor ik nou, over hoeveel maanden heb je het eerste zitje nodig ? :D

    Ik heb nog wel een zitje bruikbaar voor kinderen vanaf 4 jaar, maar zover is het nog niet zeker ? ;)

    Groeten,

    Oscar. (:P)

  • oscar54

    Moet net een paar dagen jonger zijn dan de mijne.

    Mijn kenteken is 48-ZB-FJ.

    Groeten,

    Oscar. (:P)