Wie heeft zijn eerste Dacia het langst ???

  • Vincent van Bruggen

    Wij rijden met onze sedan sinds april 2007, maar er staan hier in de wijk twee andere sedans uit 2006. Onze kilometerteller staat op 107700, inmiddels vervangen twee voorbanden, één accu, één set remblokken voor, een thermostaat en een middendemper. En helaas is de airco lek, Maar over zeven volle jaren toch redelijk netjes.

  • peter.h

    Beste Daciasten,

    Wij hebben onze Sandero 1.6 Mpi vanaf augustus 2008. De km.stand is 144.000. We laten alle onderhoud / servicebeurten uitvoeren bij Kempenaar in Alphen aan den Rijn.

    2 nieuwe zomerbanden bij 110.000 km Bij 90.000 km. de distributieriem vervangen. Een motorsteun was ingescheurd maar verder geen storingen of defecten gehad. Korte stukjes worden amper gereden. Alles is lange afstand. Veel rijden we met de caravan, van Spanje tot Noorwegen, Italië noem maar op. Wat ik wel een beetje mis zijn de meetings. We zijn in Duitsland geweest enz. Ger die in het verleden de site beheerde was erg enthousiast en heeft mede daardoor veel mensen in een Dacia geschreven. Ook wij zijn hierdoor met Dacia in aanraking gekomen. Maar ja, niets blijft.

    Voor ons is dit tot nu toe de voordeligste auto die we hebben gehad. Over anderhalve week weer naar Oostenrijk. Met Daas en caravan.

    Groeten van Peter en Margot.

  • Avaka

    Reginald P. Schreef:

    ——————————————————-

    > Hij blijft totdat 'ie op is. Kinderzitjes staan in

    > de planning, maar er is nog niets vastgelegd. :P

    Groot voordeel van de ‘oude’ MCV is dat er 3, ja u leest het goed (DRIE) kinderzitjes naast elkaar passen.

    Vrijwel ongeëvenaard door welk merk dan ook. Was voor mij destijds een belangrijke overweging mee voor het kiezen van deze Daas.

    Bovendien gooi je die tegenwoordig moderne kinderwagens (u kent ze wel, van die modellen met terrein wielen, regen overkapping, ingebouwde navigatie en touchscreen) zonder dubbel klappen moeiteloos tussen de twee klapdeuren door naar binnen. Gemak dient de mens. :)

    Ennehhhh Reggie……… dat wordt hard werken! :)

  • Ferm

    Mijn MCV 1,6 rolt sinds 2009 over het asfalt en heeft inmiddels 170.000 km verslonden zonder noemenswaardig incident. Kortom prima karretje. Het enige wat vreemd is is de onregelmatige slijtage van de rechter achterband en de staat van het stuurwiel. Het ziet eruit alsof het al 25 jaar intesief in gebruik is.

  • Ferm

    Mijn Dacia rolt sinds 2009 over het asfalt en heeft inmiddels al 170000 km verslonden zonder noemswaardig incident. Het enige wat ik kan bedenken is de onregelmatige slijtage van de rechter achterband en de bijzonder slechte staat van het stuurwiel.

  • vleutmans

    aug/sept 2006

    Dacia Logan 1.4 MPI sedan

    brandstof : LPG (G3) Vialle LPG installatie

    kenteken 71-TD-VG

    kilometerstand 235.000 (waarvaan 99 % op lpg)

    minpunten: (binnenspiegel anti-verblindingstand versleten en richtingaanwijzer naar links springt niet altijd uit als je terugstuurt) :-)

    pluspunten : teveel om op te noemen

    Niet te koop !!!

    Gr.

    Michel

  • Reginald P.

    (Zo. Dat zag ik wat laat. De afgelopen twee weken veelal surveillerend in de eindexamenzaal doorgebracht…)

    Drie kinderzitjes komen er alleen maar in als er zich ná een - zich ook nog niet aangediend hebbende - eerste een (zich dus al helemáál nog niet aangediend hebbende) tweeling aandient.

    De laatste weken rijd ik echter, na een klusje verzuimd hebbende e.e.a. te rectificeren, leeg en met neergeklapte achterbankleuning rond, drie hoofdsteuntjes zwervend in de voetenbak. Voorlopig verkeer ik dus waarschijnlijk nog in de ontspannen-recalcitrante pre-ontkenningsfase.

  • Avaka

    LoL

  • Barrabas

    Er wordt hier ook wel wat afgemekkerd door niet relevante antwoorden,meer dan de helft. >:D<

  • RJPlompen@gmail.com

    Onze Dacia Sandero Lauréate is van juni 2009.

    Inmiddels slechts 45000 km op de teller. Geen noemenswaardige problemen gehad.

    Wel onlangs nieuwe auto besteld, een Tce 90 Lauréate Stepway. Leuke inruilprijs gekregen.

    W28 is de levertijd, dus nog een paar weekjes geduld. >:D<

    We zijn zeer tevreden over Dacia, prima auto's :D