Verbruik MCV model 2013 - 2014

• Patrick 4x4

De fabrieksopgave qua verbruik van de Dacia Logan Mcv is erg keurig. In de praktijk kan dit echter behoorlijk naar beneden toe afwijken. Graag zou ik willen weten wat het verbruik in de pratijk is van zowel de benzine als de diesel uitvoering. Alvast bedankt voor de reacties.

• buffing

Hallo Patrick

Wij rijden sinds Maart 2014 met een Logan 0.9 TCe (dus een benzine).

Wat de fabrikanten opgeven is bijna nooit haalbaar.

Wij verbruiken tot nu (na 3000 Km) ongeveer 1 op 15 maar we hebben er nog geen lange ritten mee gemaakt.

Ik denk dat in de praktijk ongeveer 1 op 16 gehaald kan worden.

Overigens kan je op de site van Autoweek/verbruiksmonitor een overzicht zien van alle auto's.

Dan zie je alle auto's die meedoen en de verbruikscijfers in de praktijk.

Groetjes

Jan

• GeorgesL

Wij hebben net een tripje Frankrijk gedaan met de 66Kw diesel (90 pk) in de Lodgy met 5 volwassenen en hun bagage voor 8 dagen (3 vrouwen erbij ;-) …)

Snelweg 134 kmph op begrenzer en ongeveer 350 km voor tripjes op binnenwegen in Bourgondie heuveltjes dus.

Het verbruik lag net onder 5 liter per 100 km

• remcora

Mijn model is mpi 1.6 van 2008.

Gemiddeld rij ik 6.4 l per 100km.

Wel volgens het nieuwe rijden en bijna nooit stadskilometers. Tijdens lange vakantieritten kom ik nog gunstiger uit.

• LED-Lightning

Check www.spritmonitor.de eens, daar worden door veel eigenaren van veeeeeeeeel verschillende auto's de verbruikscijfers bijgehouden. Geeft een heel aardig idee wat te verwachten valt!

• Marika

Verbruik van mijn Logan MCV, na 6.500 km, ligt gemiddeld op 1:16

• Marika

toevoeging: is benzine-uitvoering