Gisteren bij de Renault Dealer in Etten tijdens de open dagen voor de Dacia een proefrit gereden met de nieuwe Duster met 1.2 16 v turbo motor.
Omdat ik regelmatig met mijn huidige Duster ( Ambiance 1.6 16v ) een caravan meetrekt was ik dus heel nieuwsgierig naar dat nieuwe type motor wat in de nieuwe Duster aanwezig is.
Tot mijn grote verbazing heeft deze 1.2 motor met en door z,n turbo een grote trekkracht, veel sneller met acceleratie ( hoeft niet persé ) waarmee je dus niet altijd op toeren moet rijden met een caravan zoals ik nu soms wel moet met tegenwind.
De demo auto was natuurlijk de duurste uitvoering met heel wat meer standaard extra,s maar daar ging het mij niet om, de Duster heeft wel wat veranderingen ondergaan waarbij het rijden zelf eigenlijk niet zoveel verschil uitmaakt, behalve dan die turbomotor.
In ieder geval ligt in de standaarduitvoering van de Duster dezelfde motor, dus over een jaartje of wat zal deze wel interessant zijn voor mij.
Mijn Duster is van febr 2011, dus nog te jong om in te ruilen !
Ik meld dit omdat er misschien meer mensen zijn die zelf hetgeen ik bericht willen ondervinden.