Met onze MCV type 1 klant bij Renault Nieuwendijk in Aalsmeer. Altijd prima garage met prima service geweest.
In januari werden wij door deze Renault dealer benaderd over dat het tijd was voor vervanging van de distributie. Dat wist ik, en bij de APK bij een alle merken garage, gevraagd naar hun prijs en die was €500 inclusief de waterpomp.
Dat komt overeen met Autoservice Bladel, al eerder genoemd op dit forum.
Tegen de dealer gezegd dat als zij de prijs konden matchen zij de opdracht kregen, maar niet meteen vanwege een cash-flow probleem.
Vorige week belden zij weer en ik gaf opnieuw aan: voor €500 mogen jullie het doen. Zij maakten melding van de Laagste Prijsgarantie maar dan moest ik wel een schriftelijke offerte van de concurrent overleggen. Ja, die is gek. Antwoord dealer: helaas. Dus de website van Autoservice Bladel opgegeven. Antwoord dealer: die is niet BOVAG. Gezocht op de website van de dealer en inderdaad, dat staat bij de voorwaarden.
Goed, naar carsom.nl, allemaal BOVAG. De daar vermelde laagste prijs (€443) naar de dealer gemaild. Antwoord: dat is zonder waterpomp. Maar het was met! Toen drie offertes via Carsom opgevraagd bij garages in de buurt. Goedkoopste: €501.:Uitsplitsing gemaild: geen reactie. Offerte gevraagd bij mijngarage.nl: €423 bij een garage in de buurt. Gemaild naar de dealer en na aandringen reactie: “Er staat bij dat wanneer men bij de vervanging op onverwachte zaken stuit, de prijs hoger kan uitvallen”. Alsof dat bij Renault niet gebeurt. Enfin, reden voor hen om ook deze offerte weer af te wijzen, Op die van €501 geen reactie.
Mijn perceptie is dat deze garage zich in alle bochten wringt om onder deze Laagste Prijsgarantie uit te komen.en juist daarom nu een klant kwijtraakt in plaats van een opdracht binnen haalt. Het gaat inmiddels bij mij niet meer om de prijs, maar om het principe. Gebruik die Prijsgarantie dan niet.
Aan de andere kant vraag ik mij af of distributie+waterpomp wel kan voor €423. Heeft iemand ervaring met “mijn garage.nl”?