Lage trekhaak Dacia Logan MCV 2

• Maxu

We hebben sinds februari een nieuwe Dacia Logan MCV prestige. Op zichzelf een fijne auto.

Nu heeft de dealer hier een trekhaak onder gezet (origineel Renault) en die zit naar mijn mening en ook volgens de Europese normen te laag.

De het midden van de kogel zit op ongeveer 33 cm en daarmee de bovenkant van de kogel op ongeveer 35 cm.

Dit is gemeten met een onbelaste wagen. Volgens de eu-norm moet de hoogte van het midden van de kogel, onbelast, tussen de 35 en de 42 cm liggen

en belast op minimaal 35 cm.

De dealer zegt dat de huidige situatie normaal is en dat wij de enige zijn met klachten.

Mijn vraag is nu als er mensen zijn met ook een nieuwe Logan met trekhaak of deze kunnen meten wat de hoogtes bij hun zijn en dit op het forum zetten.

dan heb ik iets om de dealer onder zijn neus te wrijven. Als je het weet ook gaarne het type trekhaak (Renault, Thule, GDW, etc) en waar deze is ingebouwd.

vast bedankt voor jullie reactie.

• buffing

Hallo Maxu

Wij rijden sinds Maart 2014 met een MCV nieuwe type.

Wij hebben zelf een trekhaak besteld via internet in Duitsland

De trekhaak komt uit Polen en is van het merk HAK.

Volgens de papieren moet de kogel tussen de 35 en 42 cm liggen.

In onbelaste toestand staat het hart van de kogel precies op 42 cm dus prima volgens de voorschriften.

Groetjes

Jan

• Maxu

beste Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog even gewacht op meer reacties maar die komen zo te zien niet.

Het dacia forum is niet meer wat het geweest als je het vergelijkt met een aantal jaren terug, toen was het enthousisme veel groter.

Mijn garage heeft me ondertussen wel gebeld dat eea besproken is bij Renault en dat hun trekhaak gemodificeerd wordt.

Als de modificatie niet op tijd klaar is zet de dealer er een andere op voor mijn vakantie, m.a.w. perfect opgelost.

• Avaka

Klopt, het Dacia forum is niet meer zoals het was. Dat is ook logisch. Alles wat er te vertellen valt staat er al. Je moet gewoon even goed zoeken.

De meeste ‘one item’ forums gaan max 5 jaar mee. Deze is er al 7 jaar.

• Barrabas

Mijn trekhaak Duster heeft 2 paar gaten en heb dus 2 posities hoog/laag.Standaard was die ook te laag en heb die op de bovenste positie geplaatst met 16 mm bouten op 350 Newton.

• Maxu

Wel vreemd ik heb mijn Dacia Logan MCV, het nieuwe model pas sinds februari dit jaar en was toch 1 van de eerste.

Dus snap niet dat al 7 jaar geleden bekend was dat bij dit nieuwe model (2013) de trekhaak te laag zou zijn.

• Maxu

Mijn trekhaak ook, hij zit op de bovenste en is dan nog te laag

• HenkM

Duster 1 op laagste gaten: 38 cm (lijkt me toch binnen de norm).

• r.hansen

Wij hebben ook een gezienak laten plaatsen door de dealer, en aksdrempelvan avhter

De auto hangt komt het ijzer van de dissel op de grond als je een drempel ovrr gaat.

wij zijn nu in gesprek met de dealer voor een hogere trekhaak.

Deze heb ik al wel gezien bij een andere mcv 2.

je hoort nog van mij.

• Jan van de S

Ik heb begin mei 2014 ook de Dacia Logan MCV geleverd gekregen inclusief trekhaak. Toen ik deze bij aflevering zag vond ik 'm vrij laag hangen maar dacht dat dit te maken had met de parkeer sensoren. Van het weekend begin ik aardig ongerust te worden. De caravan zat er achter en onbeladen is het neuswiel (volledig ingetrokken) slechts 10 cm van de grond. Ik heb contact gehad met Dacia en deze stellen progressieve veren voor. Wel op eigen kosten. Ze gaan wel bij renault navragen of hier iets aan te doen is. Mochten er ontwikkelingen zijn dan horen jullie het. Het is verder een prettige auto!

Groet,

Jan