LPG G3 installatie

  • DerRudy

    Op zich een vreemde zaak dat er bij een direct ingespoten motor toch een Eurogas-installatie wordt ingebouwd, technisch kan het natuurlijk maar omdat er eigenlijk met deze Eurogas (=verdamper installatie) indirect LPG wordt ingespoten gaat men de karakteristieken van een direct ingespoten motor tekort doen.

    Juist een direct ingespoten benzine motor heeft oa een uitermate lage CO2 uitstoot en is relatief zuinig, door nu ipv direct indirect LPG aan te bieden gaat de CO2 uitstoot imo juist toenemen.

    Op zich geen probleem maar na 3 jaar bij de eerste APK kan dit wel eens problemen opleveren, de auto staat bij de RDW ingeschreven met een bepaalde (lage) uitstoot (dwz van een direct ingespoten benzine auto) maar omdat de auto dan op LPG loopt is LPG de hoofdbrandstof.

    Dus dat wil zeggen: De uitstoot van de LPG verbranding wordt dan (bij de APK) gemeten, en daar kan nog wel eens de schoen gaan wringen.

    Doordat deze inmiddels oude LPG techniek niet direct maar indirect ingespoten is, kan de CO2 wel eens hoger uitvallen dan de (bij de RDW) geregistreerde waardes.

    Ik heb hier als eens eerder aangegeven; Renault en dus Dacia hebben een huwelijk met Eurogas.

    Er zijn twee partijen die wel een direct ingespoten (maken dus gebruik van de benzine injectors om LPG in te spuiten) installatie leveren, maar Eurogas heeft dit mechanisme voorlopig niet.

  • DerRudy

    Pff, op deze oude site is met de zoekfunctie niets meer te vinden (dat is lekker !!!).

    Maar toch handmatig het stukje gevonden:

    http://dacia.startpagina.nl/prikbord/15833544/15833799/re-lodgy-wel-of-niet-op-lpg#msg-15833799

  • Ruud

    Na 50.000 km op Lpg met mijn Dacia Duster uit 2016 met 1.2l tce motor zijn mijn ervaringen niet goed. Ik heb een Vogels installatie. Ik ben nu toe aan de 4e benzineinjector.

    Garantie is door de renaultdealer met de gasinbouwer geregeld, dat heeft me nog geen geld gekost. Maar het is wel vervelend dat je een nieuwe auto koopt en je al zo vaak bij de garage hebt gestaan. Zeker in het begin was de auto zo een week weg. 

    Ik ben nu bezig om uit te zoeken of er andere installaties zijn die het wel goed doen. Wie het weet mag het zeggen. Instellingen op de huidige installatie zijn al uitputtend veranderd, maar het helpt niet.

    ik overweeg serieus een andere auto te gaan zoeken. Hybryde of de nieuwe Duster met Lpg door de fabriek ingebouwd. Daar zit de oude 1.6l ongeblazen motor in, die wel goed op gas rijdt. Maar is veel trager. De 1.2 tce rijdt veel vlotter en soepeler, als hij het doet…..

  • Ruud

    Na 50.000 km op Lpg met mijn Dacia Duster uit 2016 met 1.2l tce motor zijn mijn ervaringen niet goed. Ik heb een Vogels installatie. Ik ben nu toe aan de 4e benzineinjector.

    Garantie is door de renaultdealer met de gasinbouwer geregeld, dat heeft me nog geen geld gekost. Maar het is wel vervelend dat je een nieuwe auto koopt en je al zo vaak bij de garage hebt gestaan. Zeker in het begin was de auto zo een week weg. 

    Ik ben nu bezig om uit te zoeken of er andere installaties zijn die het wel goed doen. Wie het weet mag het zeggen. Instellingen op de huidige installatie zijn al uitputtend veranderd, maar het helpt niet.

    ik overweeg serieus een andere auto te gaan zoeken. Hybryde of de nieuwe Duster met Lpg door de fabriek ingebouwd. Daar zit de oude 1.6l ongeblazen motor in, die wel goed op gas rijdt. Maar is veel trager. De 1.2 tce rijdt veel vlotter en soepeler, als hij het doet…..