Dacia Logan MCV - airco

  • Marika

    Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe Dacia Logan MCV, en dan met name de airco daarvan? Het systeem (manueel) in mijn auto heeft de eigenschap elke 10 seconden aan te slaan, waardoor ik mag rijden met een hikkende motor. Niet prettig. Oorzaak is, na 3x naar de garage alsmede contact met Renault Nederland, nog steeds niet achterhaald. Ik vraag me af of de airco conform de fabrieksspecificatie werkt, maar ben minstens zo benieuwd naar de ervaring van andere Logan MCV rijders. Alvast bedankt voor de reactie. Groeten, Marika

  • Avaka

    Vermoedelijk een druk sensor die niet helemaal lekker is of een slecht contact op een stekkertje ergens. Moet op te lossen zijn.

  • Maxu

    Ik heb nog niet zo veel met de airco gereden want ik zit zelf op het moment ih buitenland.

    Ik heb echter de keren dat de airco aanstond totaal geen problemen gehad, behalve het verbruik merkte ik het nauwelijks to niet

  • buffing

    Hallo Marika

    Onze nieuwe MCV heeft geen problemen met de airco en werkt goed.

    Wel hebben we 1 maal gehad dat de airco geen koude lucht meer gaf.

    Maar nadat de motor opnieuw gestart werd was dit euvel weer verholpen.

    Groetjes

    Jan

  • Marika

    Dank voor de reakties tot nu. Fijn om te horen dat het toch mogelijk moet zijn om niet stotterend over de snelweg te zweven. ;-) Sterkt mij in de volharding e.e.a. opgelost te krijgen.

  • Mark

    Marika ipv Maria

  • Mark

    Marika ipv Maria

  • Mark

    Dank voor de input pekkick, het lijkt inderdaad wel of hij steeds op te hoge druk uitschakelt en vervolgens, na 10 sec. komt hij weer in. Dat blijft zich zo herhalen bij stationair draaien van de motor, exact zoals topicstarter het beschrijft. Tijdens het rijden op een constante snelheid blijft het jutteren als je snapt wat ik bedoel, niet echt comfortabel en zeker niet als je er op gefocust bent.  Heb maar weer een afspraak gemaakt bij de dealer. Hoop dat daar genoeg expertise is om het probleem op te lossen.