E-knop

• Efjeem

Wat doet/regelt de E-knop in de nieuwe Duster en is werkt

het eigenlijk wel in de praktijk?

• Barrabas

Is de handleiding dan niet in de prijs inbegrepen?

E= Ejection Seat ? :)

• Efjeem

Domme antwoorden kan ik zelf ook geven.

Het is gewoon een vraag omdat ik een Duster heb besteld, maar er nog geen heb.(zoals gemeld in topic: nieuwe Duster)

Ejection Seat…zegt mij niets, want Ik heb relatief weinig verstand van auto's.(E zou ook voor Economic kunnen staan)

• GeorgesL

Zou de uitschakelknop voor het EPS systeem kunnen zijn ,daar heb je net als ABS niets aan wanneer je offroad rijdt.

• bvisser1949@telfort.nl

De E knop zit ook op onze nieuwe Stepway. Is de economy knop. Die schakelt bepaalde onderdelen uit waardoor de motor zuiniger gaat lopen. Je merkt het zeker, vooral bij het optrekken. Wat ik heb begrepen wordt de turbo uitgeschakeld en bepaalde elektrische onderdelen krijgen niet meer de volle mep. Het scheelt inderdaad in het brandstof gebruik maar het neemt ook een groot deel van het rijplezier weg. Nu heb ik het over de Tce 90 motor, de Duster heeft de TCE 125, dus ik kan natuurlijk niet zeggen hoe die daarop reageert.

• Efjeem

Ok..bedankt.

Ik zal tzt laten weten hoe ik het ervaren heb.

Ik heb nu nog een Punto, en tijdens de proefrit was het een fantatische ervaring

Om (voor mij) zo' n grweld onder het pedaal te hebben.

• Barrabas

Het 4x4 systeem werkt juist samen met ABS&ESP in extreme offroad stand,Rang Rover,Mercedes G etc.

• Dordtenaar

Het effect zal hetzelfde zijn. Je went heel snel aan extra vermogen dus iedere besparing merkt je meteen. Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat de TCE125 in de E-stand beter rijdt dan de TCE90 zonder E.