Windschermen. Zo heten ze inderdaad. Ideaal..! Ik heb ze van begin af aan op mijn MCV 2008 en ook bij geventileerd parkeren zijn ze onmisbaar - tevens voorwaarde om een dutje in je auto te doen, zonder dat het bedompt wordt; bij regen wordt er binnen niets nat en - regen of zon - niemand ziet dat je ramen een kiertje open staan. Alle 4, in mijn geval, want ik heb ze ook achter. Bij die achterportieren moet je echter wél opletten. (
Schermpjes op de voorportieren blijven met de standaard klemmetjes wel zitten, mede door de vorm van de ruitopening en de min of meer klemvaste positie van het schermpje daarin. Achter zijn ze echter nogal aan de zwaartekracht onderhavig en al bij het minste geringste verschuiven van die (sowieso altijd belabberde) klemmetjes wappert je schermpje voor je het weet met 100 kilometer per uur de A4 over, terwijl een achterpassagier het raampje omlaag zwengelt om z'n peukje naar buiten te schieten. Wat mij betreft dan ook meteen z'n/d'r laatste peukje, want als ik iéts smerig vind, in een auto - maar goed, weer on topic… 8-)
Zet dus eventuele achter-windschermpjes meteen ook met wat dubbelzijdig tape klem tegen de buitenzijde van de ruitgleuf. Wél een beetje strategisch positioneren, want die gleuf wordt natuurlijk al smaller door dat schermpje dat er, naast de ruit in ‘gesloten’-positie, óók opeens in moet huizen..; we willen géén knappende raamslingertjes of doordraaiende ruitmotortjes (voor die zonderlingen die electrische achterzijruitbediening - 3x woordwaarde - nodig vinden op een Dacia)…