regen naar binnen

• dickys@dickys.nl

Hallo allemaal.

Wij hebben sinds januari 2014 een nieuwe dacia logan mcv. Het valt mij op dat als je je raam opendoet na een regenbui of wanneer je je vooruit sproeier gebruikt er steeds water via je raam naar binnen druppelt. Ik vind het zelf altijd prettig om mijn raam op een kiertje te zetten als ik rij maar gezien dat het water dan naar binnen druppelt laat ik het nu steeds dicht. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Dit is inmiddels de derde dacia die wij nieuw hebben gekocht maar de eerste keer dat we hier last van hebben. ik hoor graag van jullie.

• atienwouter

Goedendag,

Vroeger, had je op het dak regengootjes, dat was erg efficiënt.

Maar voor de aerodynamica moet alles wijken.

Hoewel er is een oplossing, je kunt windgeleiders kopen bv. bij de dealer, je vindt het onder het kopje accessoires.

Ik heb ze ook en zelfs als het regent kan je het raam iets openen, wat ook fijn is i.v.m. de sigarettenrook.

Want per slot van rekening moet een blijde rijder kunnen roken.

• uul

Heb ik al jaren op mijn Sandero en helpt echt, staat nog mooi ook.

• Avaka

Dat heb je tegenwoordig met bijna alle moderne auto's.

Oplossing is inderdaad simpel. Monteer zijwind schermen. Kost bijna niks en staat mooi. Ook voor niet rokers!

• Reginald P.

Windschermen. Zo heten ze inderdaad. Ideaal..! Ik heb ze van begin af aan op mijn MCV 2008 en ook bij geventileerd parkeren zijn ze onmisbaar - tevens voorwaarde om een dutje in je auto te doen, zonder dat het bedompt wordt; bij regen wordt er binnen niets nat en - regen of zon - niemand ziet dat je ramen een kiertje open staan. Alle 4, in mijn geval, want ik heb ze ook achter. Bij die achterportieren moet je echter wél opletten. (:D

Schermpjes op de voorportieren blijven met de standaard klemmetjes wel zitten, mede door de vorm van de ruitopening en de min of meer klemvaste positie van het schermpje daarin. Achter zijn ze echter nogal aan de zwaartekracht onderhavig en al bij het minste geringste verschuiven van die (sowieso altijd belabberde) klemmetjes wappert je schermpje voor je het weet met 100 kilometer per uur de A4 over, terwijl een achterpassagier het raampje omlaag zwengelt om z'n peukje naar buiten te schieten. Wat mij betreft dan ook meteen z'n/d'r laatste peukje, want als ik iéts smerig vind, in een auto - maar goed, weer on topic… 8-)

Zet dus eventuele achter-windschermpjes meteen ook met wat dubbelzijdig tape klem tegen de buitenzijde van de ruitgleuf. Wél een beetje strategisch positioneren, want die gleuf wordt natuurlijk al smaller door dat schermpje dat er, naast de ruit in ‘gesloten’-positie, óók opeens in moet huizen..; we willen géén knappende raamslingertjes of doordraaiende ruitmotortjes (voor die zonderlingen die electrische achterzijruitbediening - 3x woordwaarde - nodig vinden op een Dacia)… :D

• Avaka

Reginald P. Schreef:

——————————————————-

> Windschermen. Zo heten ze inderdaad. Ideaal..!

> (voor die zonderlingen die electrische achterzijruitbediening - 3x woordwaarde - nodig vinden op een Dacia)… :D

Jij hebt geen kleine kinderen he ……….. ;)

Ach, straks ben je ouder en wordt je vanzelf wijzer…….. :D

• Reginald P.

Jij hebt geen kleine kinderen hè..?

Ik ontken nix.

Ach, straks ben je ouder en word je vanzelf wijzer.

Heb mijn eerste decennium op de gordelloze (skai; plak-schuif hobbel hobbel…) achterbanken van Dyanes 4 en 6 - waarvan mijn vader niet eens wist dat er kindersloten op zaten, laat staan hoe ze werkten - schramloos en genietend (van alles wat ons inhaalde - en dat was, toegegeven, dan ook wel weer bijna àlles) doorgebracht. En die ramen kónden niet eens open. OK, wél een vorm van veilig. Dat dan weer, eh.., wél.

• HenkM

Mwah als het zover is zie ik reggie prima in staat een en ander op te lossen….

Een aftrap:

- raamslinger verwijderen

- windschermen fixeren met siliconen (of andere plakkerige) kit

- kinderen laten lopen

- upgrade naar een auto met elektrisch bedienbare ramen achter voorzien van kindvriendelijkeraamvergrendeling (ha scrabbelen???)

:)-D

• Reginald P.

(tu) :D

• Barrabas

Heb geen zin om uit te stappen om die achterramen beneden/dicht te draaien.We zijn al in de 21ste eeuw en niet bij Etienne Lenoir.