Ik was één van de eerste Duster rijders (juli 2010) op LPG. Met deze Duster heb ik 3 jaar met volle tevredenheid gereden. Geen gebreken gehad, alleen het reguliere onderhoud. Door veranderde omstandigheden de Duster verkocht. Achteraf toch een beetje spijt van gehad omdat het toch een heel comfortabele auto was.
Nu even over de schokkende koppeling. In de loop van 40 jaar heb ik 14 auto's gehad waarvan 12 nieuw aangeschaft. Ik heb meerdere auto's gehad die last hadden van een ochtend humeur en schokkerig wegreden na de koude start. Zo ook de Duster. Voor mij dus niets nieuws.
Oorzaak? Heel eenvoudig. Al heel lang geleden heeft een techneut mij vertelt dat dit komt door vochtige koppelingsplaten. Als ik jullie verhalen zo hoor, dan gaat dit om hetzelfde “probleem”. Ik noem het dus een “probleem”, omdat het dus geen probleem is, maar een oorzaak waar niets -technisch- aan te doen is. Ik ben direct na het opstaan ook niet op mijn best () terwijl ik een kwartiertje later toch een heel aardig mens blijk te zijn :-)
NB. Degene waarbij het schudden zo ernstig is dat daardoor de uitlaat tegen de carrosserie aan komt. Direct naar de dealer. Geeft deze geen gehoor, dan naar de importeur. Geen resultaat…..Rechtsbijstandverzekering inschakelen. Dit is namelijk geen slecht ochtendhumeur, maar een gebrek!