Aanschaf nieuwe Dacia Logan MCV -> spijt als haar op m'n hoofd

  • Marika

    Als ik dit allemaal had geweten, had ik die auto noooooit gekocht (afgelopen januari)

    De airco is kut. Slaat elke 10 seconden uit/aan. Garage noch Renault kan/wil mij zeggen of dit conform fabrieksspecificatie is.

    Mij is gebleken dat mijn MCV niet de enige is met dit euvel.

    ABS onlangs kapot. Althans, hoofdcilinder vervangen. Bleek alleen de sensor kapot, maar helaas pindakaas Dacia is 1 van de weinigen waar igv kapotte sensor de hele cylinder moet worden vervangen.

    Gelukkig garantie.

    En waar kom ik nu achter? Jawel, blijkt da'k geluk heb gehad dat 'r niemand bij mij achterop is geknald: de remlichten gaan pas branden als het pedaal nagenoeg op de bodem is.

    Sorry hoor, maar ik heb het momenteel echt gehad met die kut-auto.

    Mocht iemand bij informeren hoe de auto bevalt, dan adviseer ik vanuit het diepst van m'n hart om nog een tijdtje te wachten met aanschaf tot alle kinderziektes er uit zijn.

    Onvoorstelbaar. Wat een toestanden allemaal. En mijn vorige Dacia (de oude Logan versie): nooit een probleem mee gehad. Helaas vroegtijdig ten hemel gestegen ivm noodgedwongen omvorming tot cabriolet bij ongeval.

  • thei

    Airco zal een sensor niet goed van werken,je remlichtschakelaar moet goed afgesteld gaan worden tja en ABS kan wel eens voorkomen.

    Ik denk eerder dat je eens naar een andere dealer moet gaan die de zaken wel serieus neemt,je hebt de auto bij een bepaalde dealer gekocht en daar zul je voor garantie moeten zijn,echter als deze niet voldoet kun je gewoon naar een andere dealer gaan voor garantie gevallen.

  • GeorgesL

    Indien je van januari rijdt zonder ooit je achterverlichting te controleren …(td)

    Ik heb met veel duurdere auto's veel ergere problemen gehad, en die weigeren bovendien te rijden indien er een stomme sensor niet werkt dat je zelfs niet echt nodig hebt om veilig te rijden…dus ik zou me zo druk niet maken en even mijn probleempjes met de garage bespreken, lijkt me toch de enige oplossing gezien de wagen nog in garantie is, en de meeste MCV rijders zeer tevreden zijn , op het forum kan niemand je hiermee helpen denk ik ,je kan hier natuurlijk wel je hart eens luchten en we voelen met u mee :)-D

  • bvh079

    Welke dealer ben je geweest?

  • Marika

    Ik ga hier geen namen moeten.

    In overleg met mijn rechtsbijstandverzekering is aangetekende brief richting Renault Nederland gestuurd omtrent airoc gedoe.

  • Marika

    moeten = noemen

  • bernaa

    Zal ik voor een zacht prijsje (zeg 5K) je probleem overnemen.

    Rij al weer 7 jaar Dacia sedan 1.6/16v en bevalt redelijk goed.

  • Marika

    Heel fijn voor jou, en ook ik geniet van mijn nieuwe Logan MCV.

    Als je echter na 3 garagebezoeken helemaal vast loopt om eea opgelost te krijgen, dan ga ook jij andere stappen ondernemen.

  • buffing

    Hallo Marika

    Wij rijden sinds Maart met een nieuwe MCV.

    Al de dingen die jij meemaakt komen mij niet bekend voor.

    Na ± 6000 km hebben we nog geen enkel probleem gevonden.

    De auto rijd prima en zuinig.

    Ook het geluidsniveau is ten opzichte van onze oude MCV zeer veel verbeterd.

    Dus ik denk dat je eens goed moet kijken of de dealer wel de service verleent zoals dat hoort.

    Ik denk dat een goede dealer deze problemen in no time oplost.

    Dus wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe MCV en hopen dat de problemen snel opgelost worden want aan de auto ligt het echt niet.

  • BalatonHome

    geen namen noemen ???

    wat zwak zeg. Wie A zegt moet B zeggen. Anders helemaal je mond houden lijkt me.