Dacia Sandero Stepway trekhaak te laag.

• edu47

Beste Forum leden.

Ik heb sinds een jaar een Sandero Stepway Tce 90 hier is door de dealer een trekhaak onder gebouwd,ik vind dat de trekhaak hoogte aan de lage kant is.

Hart van de kogel tot de straat is krap 35 cm,als de caravan aan gekoppeld is wordt de afstand iets kleiner namelijk 33 cm.

De caravan helt ook schuin voorover en er blijft weinig ruimte over tussen straat en neuswiel ongeveer 13 cm.

Bij drempels loopt het neuswiel nogal eens vast over de straat.

Mijn vraag is of er meer Sandero rijders met deze klacht zijn.

Ik lees op dit Forum dat bij de nieuwe MCV Logan hier ook veel klachten over zijn,ik heb begrepen dat er bij de MCV een modevicatie aankomt.

met vr gr Eduard

• ebjputman@hotmail.com

Beste Eduard,

wij hebben ook een stepway met trekhaak,en hebben hier geen last van

Wel lag na de momntage de kabel boon gewoon los in de koffer bak En er ontbrak een hulp koppeling , die is later gemonteerd

wel zodanig dat ik de stekker (13polig) niet kon aansluiten omdat de hulp koppeling niet goed gemonteerd was

Wat mij wel tegen valt is het brandstof verbruik 1 op 14 terwijl bij de verkoop minimaal 1 op 18 zouden halen.

Terug naar de dealer en kreeg te horen als ik 80 op de snelweg zou rijden 1 op 18 wel zou lukken

Eddie tweede roepnaam ook Eduard

• watercabrio

Ik heb vorige week mijn nieuwe logan mcv opgehaald en er de dag erop zelf een trekhaak onder gezet.

Geen enkel probleem met de hoogte.

Ik heb begrepen dat t probleem enkel in de door dacia/renault zelf geleverde trekhaken zit.Ik

heb een bosal gekocht.Uurtje werk en voor 175 euro ( inclusief kabelset) klaar.

• edu47

Het gaat hier inderdaad om een trekhaak van Dacia zelf en gemonteerd door de Dealer.