advies gevraagd

• Mensen

Hallo allemaal , een maand geleden ben ik getroffen door een herseneninfact, ik ben na vier weken ziekenhuis opname weer thuis en begonnen met revalidatie. Een standaard regel na cva is dat je drie maanden niet mag autorijden. Mijn vraag, is meer dan drie maanden stilstand wel goed voor onze Sandero? Ik weet wel mijn gezondheid is vele malen belangrijker dan een auto! Maar als drie maanden of langer stilstand geen kwaad kan is dit toch een geruststellen voor mij. Ik had zelf al bedacht om de auto één keer per week te starten, is dit verstandig?

• atienwouter

Veel sterkte met je revalidatie.

Of het een probleem is voor de auto is weet ik niet.

Waarschijnlijk alleen voor de accu, maar dat lees je nog wel van andere.

Heel veel beterschap.

• thei

Sluit de accu op een druppellader aan,kost een paar tientjes,zo blijft de accu leven……of…….laat familie met de auto rijden.1keer per week de motor laten draaien is slechter dan 3of 4 maanden stilstand,condens blijft dan in de uitlaat en olie zitten en dat is veel funester dan een paar maanden geheel stilstaan.

• frans5

Hallo Mensen.

Als je auto binnen staat dan zou een druppelaar idd een oplossing zijn, maar als je auto buitenstaat dan is het misschien toch wel beter om iemand regelmatig een rondje van bv 10 km te laten rijden, want door het natte weer kunnen nl ook je remtrommels en remschijven gaan roesten bij langdurige stilstand, en toch zeker de handrem geen lange tijd aantrekken als de auto een buitenslaper is.

Voor de rest, beterschap en een voorspoedig herstel.

• Mensen

allen bedankt voor de nuttige tips, het typen van dit bericht kost veel moeite, maar ik zie het als therapie

De auto zal minstens nog drie maanden ongebruikt op de buiten parkeerplaats blijven staan en gezien de reactie van frans is het misschien beter om iemand te vragen om met de Sandero een stukje te rijden.

Het is nog maar de vraag of ik ooit weer rijdbevoegd zal worden, de prognose is nog onduidelijk, de verlamming en mijn verstandelijk vermogen zal eerst moeten herstellen. Iemand kwam op het idee om de auto tijdelijk uit de belasting tehalen, is dit een goed idee?

• Barrabas

Na mijn hartinfarct,angina pectoris, was het verdict ook 3 maand rijverbod door de cardioloog.

Had mijn Duster amper 6 maand.

Tijdens mijn 3 maand revalidatie heeft mijn zus of haar dochter 2x per week naar het revalidatiecentrum gereden met mijne Duster.

(tu) Spoedig herstel en steeds aan morgen blijven denken. :)

• Mabo1954

Elke week 10 minuten rijden is te weinig. Zeker in de winter, met verlichting, verwarming aan etc. Ga ervan uit dat het een half uur moet worden. De motor moet goed op temperatuur kunnen komen en er moet ook voldoende toeren worden gemaakt anders is het toerental van de dynamo te laag om vermogen (lees het opladen van de accu) te leveren.

Het motortoerental zal tenminste 2000 toeren moeten bedragen. De dynamo draait er dan ongeveer 6000 toeren.

NB Stationair laten draaien heeft geen enkele zin!

• Avaka

Wat Thei zegt.

Laat een familielid of vriend elke week of om de 2 weken even 1x rijden. Liefst een redelijke afstand. Naar het werk heen en weer, half uur heen half uur terug zoiets. Roest op de schijven is er bij de eerste rem beweging al weer af dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Mijn Daas staat trouwens ook regelmatig een week stil. Woon werk verkeer doe ik met de zakelijke auto. En soms staat ie wel 2 weken stil. Nog nooit een probleem gehad. Bij het starten eerst de sleutel op contact zetten, even de lampjes laten branden en dan pas echt starten. Als de accu goed is kan deze makkelijk een paar weken stil staan zonder dat je een probleem krijgt.

• peter stupers

Je hebt genoeg adviezen gehad, daarom wens ik jou veel succes met revalideren en een snel herstel .(tu)

• Mensen

Allemaal bedankt voor de nuttige tips , ik heb met een buurvrouw geregeld dat ze 1 keer per maand de auto gebruikt om bv boodschappen te doen. En iedereen bedankt die mij beterschap heeft gewenst.