Buitentemperatuurmeter

  • Henkes

    Even over “helaas is het display niet verlicht”…., ik heb mijn binnenbuitentemperatuur gekocht bij Halfords.

    Hier zit een lichtschakelaar op, als je deze in drukt geeft het display ongeveer 3 sekonden een mooi helder blauw licht, en dus prima af te lezen in het donker.

    Dit is een b.btemperatuurmeter met draad waar de sensor aan zit.

    Deze draad heb ik achter de voorste dakbekleding geleid, vervolgens achter de deurrubbers en dan aan de binnenkant van de A-stijl ter hoogte van de deurscharnier.

    De thermometer hangt bij mij tegen de hemelbekleding aan onder de spiegel.

    Ik heb hem hier gemonteerd met behulp van een stukje kunstof profiel gekocht bij de doe-het-zelfzaak en gemonteerd met een beetje kit.

  • Henkes

    Hij zit natuurlijk BOVEN de spiegel tegen de hemelbekleding.

  • koekoek

    Hallo Avaka

    Fijn dat de discussie lijst lang voorhanden is , als je het nog kan herinnneren .

    Een zelfde temperatuurmeter heb ik ook aangeschaft bij de praxis met korting / de buiten sensor werk inderdaad heel snel en precies.

    Toch een vraag hierover : op de foto zie ik de temperatuurmeter vrij ver van het binnenlicht , heb je bij het plaatsen een gat in de hemelbekleding gemaakt om de draad door te voeren .

    en hoe heb je de doorgevoerde draad aan de carroserie geplakt ?

    Het lijkt mij trouwens wel beter de voeler niet aan de carrosserie te plakken maar het laatste stukje van de draad te bevestigen aan de onderste deurstijl , de voeler neemt dan de temp van

    de carroserie aan en niet van de buiten lucht.

    Groet Dirk

  • silverstorm

    Nogal logisch dat er een gat in de bekleding zit,ik zie nergens anders een draad lopen anders.

  • Avaka

    Inderdaad een gat (gaatje) geprikt. Of eigenlijk een klein kruisje. De draad zit verder niet vast geplakt. Alleen maar weggewerkt tussen rubbers ed. Het laatste stukje loopt vrij onder het scharnier door. Ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt met je laatste opmerking over plaatsing aan de onderste deurstijl. Daarbij gaat het er toch om om de buitentemp te meten? En niet de carrosserie temp?

  • koekoek

    Hallo Avaka

    Vanmiddag aan de gang gegaan en het ging goed de display strak tegen de binnenverlichting geplaatst , en staat goed.

    De voeler voorlopig zo laag mogelijk geplaatst omdat evt vorst aan de grond begint , in de zomer zal ik wel zien of dit inderdaad de goede plek is , de beste plek moet ik nog uitvogelen .

    Groet Dirk