onderhoud beurt en prijzen

  • Adriaan

    Komende maand staat de km-stand van mijn Dacia Duster (1.6 16V 4WD Eurogas) op 30.000. De auto is dan 1 jaar en een maand oud. Tijd voor een kleine onderhoudsbeurt.

    Ik heb meteen even een prijsopgaaf gedaan bij dealer Terwolde in Veendam:

    276,00 Vaste onderhoudsprijs volgens schema (Incl. o.a. bougies, olie, oliefilter, interieurfilter)

    59,00 Gasfilter (onderhoudsschema Eurogas 1e vervanging bij 30.000 km, daarna om de 60.000 km)

    335,00 Totaal.

    Bevindingen tot nu toe:

    Verbruik op gas tussen 1:10 - 1:11 (incl starten op benzine). Voor 90% snelwegkm. Ik tank na 5000 km meestal weer bij (tank 3/4 leeg).

    Gedurende het afgelopen jaar 3 momenten dat starten niet in 1x ging en de motor leek te verzuipen. Geen idee wat de oorzaak was. Garage gaat in ieder geval even uitlezen.

    Al met al een vrijwel probleemloos jaar met een wagen die heerlijk op de weg ligt. En ik heb mij bijzonder goed vermaakt met de 4WD in de sneeuw.

    Het verbruik is niet al te zuinig, maar dat is bekend. Ik ben tevreden.

  • LED-Lightning

    Na 5000 km weer bijtanken? Kan ik die Duster van je kopen? :D

    Mooi dat je tevreden bent!

  • Hdi

    Vandaag onderhoudsbeurt 30.000km gehad voor Duster 4x4 1.5dci 110pk prestige.

    Garage Paesmans Hasselt, Belgie.

    vervanging oliefilter

    vervanging olie Castrol c4 5W30

    vervanging dichting

    bijvullen ruitensproeier

    vervanging Interieurfilter

    GEEN elektronische diagnose.

    1 uur werk, 237 euro. ::o

    Ik had gevraagd om de anti-carjack te activeren. Gaat niet omdat de wagen dit volgens hun niet heeft.

    Terwijl ik van andere in Belgie weet dat dit gewoon via de computer aan tehangen kan geactiveerd worden.

    Maar volgens hun gaat het niet.

  • DerRudy

    1 uur werk, 237 euro. ::o

    >

    Tja, je Daas is voorzien van een roetfilter en dan kost de olie opeens een zak duiten.

    Is namelijk een speciale olie soort voor FAP motoren, maar troost je met de volgende gedachte:

    Ik doe het niet voor het geld maar voor het milieu.

    mgr

    Ruud

  • DS123

    Wij hebben een Sandero 1.2 16v uit aug 2009 met 45000, nu moet deze auto een beurt hebben. Wat zijn jullie ervaringen met de kosten hiervan?

  • mackol

    Blijkbaar zou men op de website van renault.be (rechts boven “my renault” )de onderhoudsplanning en vervangings interval van de onderdelen van onze dacia's/renault's kunnen raadplegen. Dit werd mij gezegd door een mecanieker van renault.

    Heeft iemand dit al geprobeerd? Zelf kan ik het nog niet uit proberen daar onze wagen Sandero Stepway nog in bestelling is en pas geleverd word ergens in mei.

    Er word gevraagd achter het bestel nummer van de bestelbon, dit heb ik geprobeerd maar dit neemt hij niet aan.

    Maar men kan het ook via het chassisnummer doen,en dat heb ik nog niet

    Nu was ik aan het denken als je reeds je wagen hebt dan beschik je over een chassisnummer en op die manier kan je ook aan de gegevens geraken van je wagen.

    Heeft iemand dit al eens gedaan? Of zou iemand dit eens willen proberen, men zou op die manier de interval van onderhoud en vervanging van onderdelen zoals een distributieriem bijvoorbeeld van uw persoonlijke wagen kunnen bekomen.

    Groeten

    Mackol

  • atienwouter

    Hallo, Bertha heeft haar 30.000 km beurt gehad kosten € 220.

    Alles in orde alleen interieurfilter vervangen.

    Het enige wat tegenviel is, wij kregen als vervangende auto een cliotje mee,

    daar wil je toch niet in gezien worden en klein zeg ?

  • HenkM

    Mwah, had erger gekund: Twingo ;-)

  • Barrabas

    Of nen ellentrikken. :)

  • atienwouter

    Oh jah,

    Ze wilde mij eerst zo'n elektische tweezitter van renault meegeven.

    Maar dan nog liever een twingo, hoewel?