Beste plaats voor een GPS in een Logan MCV

  • Joop

    Ik heb een Logan MCV en ben al eens aan het passen geweest waar ik mijn “tomtom” kwijt zou kunnen. Aan het raam is een optie, maar dan zit ie wel ver weg en even een knopje bedienen wordt dan moeilijk. Dichterbij wordt een uitdaging. Ik ben benieuwd wat andere Logan MCV gebruikers daar op hebben gevonden.

  • Avaka

    Links onderaan het raam.

    Goed af te lezen, neemt geen ‘zicht’ weg en je kan er heel makkelijk bij.

  • DerRudy

    Of wat ik al jaren gebruik, navigeren met je telefoon.

    Voordeel geen toeters en bellen op of aan je auto.

    Mgr

    Ruud

  • Herke

    Ben het helemaal met Avaka eens.

    Links bij de stijl is de beste plek om je navigatie te plaatsen. Eenvoudig te bedienen en hij zit niet in het zicht.

    Bij mij loopt kabel onder het dashboard door.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • arno vd veer

    Of je koopt een “dashmount” Een rond plateau met gel aan de onderkant, speciaal voor GPS, plaatst je GPS erop, en plaatst de dashmount op het dashbord boven de middelste luchtroosters.

    Staat hij lekker dichtbij, snel te verwijderen, voeding vanuit je aansteker en kabel loopt niet in de weg. Maar bovenal.. geen vuile plekken op je raam.

    Plak evt je houder van de GPS vast op de dashmount en leg hem onder je stoel als je hem niet gebruikt ( GPS mee naar binnen natuurlijk)

    Dashmount te koop bij o.a. Hallfords.

    Arno

  • hgeest

    Heb zelf een dashmount van handyman. Kost maar EUR 20 en werkt perfect voor mijn smartphone.

    Is ook draaibaar.

  • Ronald-2008

    Ik gebruik mijn Nokia E90 voor navigatie.

    De telefoon ligt opgeklapt midden op het dashboard, boven de ronde roosters, op een antislip-matje (van Halfords).

    Ook bij snelle bochten blijft alles goed liggen.

    Voordeel van de navigatie in 't midden is (vind ik) dat de bijrijder ook kan meelezen op het beeldscherm.

    Soms blijft het toch moeilijk om precies te begrijpen wat de instructies betekenen … :(

  • Willem Z

    Als iemand mij uitlegt hoe ik een foto meestuur zal ik morgen mijn, bijna gratis en naar alle tevredenheid werkende, oplossing voor de Tom Tom laten zien.

  • DerRudy

    Er zijn diverse voordelen van navigeren met je telefoon.

    1 Is dat je slechts een actieve (met oplaadfunctie) houder nodig heb.

    2 Navigeren doe je niet dagelijks dus instappen en rijden, ook geen kans (in ieder geval minder) op diefstal.

    3 Als je op onbekend terrein bent maak je een POI van je parkeerplaats, kan je in ieder geval je auto weer terugvinden.

    4 Navigeren via je telefoon werkt ook op de fiets of wandelend.

    5 Accu van je telefoon is (bij de meeste mensen) opgeladen dus gereed voor gebruik.

    Dus ‘Beste plaats voor een GPS in een Logan MCV’ is dan ook in mijn ogen in je telefoon.

    Succes en met vriendelijke groet,

    Ruud

  • Desmond

    Ik heb een brodit beugel rechts van de radio gemonteerd (inklikken zonder schroeven).

    Dit samen met een actieve GSM houder en ik ben klaar.

    Ik heb niets in mijn zicht liggen, mijn GSM is altijd opgeladen en ik kan er prima bij.

    http://www.centralpoint.nl/pda-accessoires/brodit/proclip-art-854399/?ref=15&utm_source=belistnl&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslistclick