Dacia Onderhoudsschema

  • Mensen

    De Servicebeurt, kleine onderhoudsbeurt en de grote onderhoudsbeurt, alle werkzaamheden zijn precies omschreven. Als ik nu de topic onderhoud beurt en prijzen lees heb ik het idee dat niet iedereen een Dacia Onderhoudsschema heeft ontvangen, ik begrijp anders niet de enorme prijsverschillen tussen de dealers

    De opmerking over het onderhoudsboekje was een misverstand, ik heb namelijk nooit een onderhoudsboekje ontvangen.

    Mijn vraag, hebben jullie ook zo'n overzicht gekregen na een beurt?

  • atienwouter

    Wij hadden ook geen onderhoudsboekje ontvangen bij aflevering, dit bleek bij eerste beurt.

    Ik wil het niet alleen digitaal, maar ook in een boekje waar ik alles kan terug zien.

    Dus er werd een boekje besteld. Acheraf moest ik daar € 22.19 voor betalen. JAMMER

  • thei

    Je kunt toch ook een uitdraai vragen

  • Mensen

    Ik vond het ook vreemd dat er geen onderhoudsboekje werd geleverd bij de Dacia, vreemd om op deze manier de kosten te besparen

    Had jij ook een Dacia onderhoudsoverzicht na een beurt van de dealer gekregen?

  • HenkM

    Mijn dealer geeft het schema (afgetekend en wel) en uiteraard een factuur. Onderhoudsboekje invullen hoeft van mij niet. E.e.a. staat digitaal geregistreerd en bij twijfel heb ik eerder genoemde documenten netjes bewaard.

    Bij eerdere garantie gevallen / claims bij Renault en later Dacia heb ik nooit problemen gehad i.v.m. (mogelijk gebrekkig) onderhoud. Altijd prima geholpen :-) .

  • Barrabas

    Idem dito hier.Zelfs bij het plaatsen van accessoires door de dealer een officiël verslag over de veranderde configuratie.Wat ik dan steeds heb in mijn Duster dossiertje.

  • bvh079

    Iemand voor de grap al eens achterin het INSTRUCTIEBOEKJE gekeken???????

  • Tazteam

    Ik heb even gekeken in mijn instructieboekje……………..maar niets wat de dealer kan invullen bij een beurt.

    Maar ik heb wel een origineel onderhoudsboekje van Dacia, en deze gaat komende donderdag (servicebeurt) mee naar de dealer om ingevuld te worden.

    Ik zie wat info achterop het boekje staan, misschien dat je er wat aan hebt:

    ref:990615855R editie olandeza

    CE2010-2 Europe 07/10

    Groeten

    Philip

  • Hans03

    Ik woon in Frankrijk en heb daar mijn Duster dCI 4x4 gekocht

    Bij mijn papieren zit ook een echt (ouderwets) onderhoudsboekje (carnet d'entretien). Hierin staan het onderhoudsprogramma met specifieke aanvullingen voor de div motoren.

    Bij dit boekje zit een aanvulling in div. talen (ook Nederlands) specifiek voor de 4x4 (4WD)

    Het onderhoudsboekje wordt bij elke beurt door de dealer ingevuld. afgetekend en afgestempeld.

    De nummers van het onderhoudsboekje is : Ref 990612523R/editie Franceza

    Het aanvullende boekje: AD CE 2010-MUL - 1-99 06 149 30R - 04/2010 - FRA/ROM/ENG/DEU/NLD/ESP/HUN/ITA/PLK/CSY/SLV/HRV/PTG/ETI/LTH/LVI/ELL/SVE/FIN/DAN/BGR/TRK

    Misschien bestaat het onderhoudsboekje ook in het Nederlands. De aanvulling voor 4x4 in ieder geval dus wel.

    Hans03

  • Mensen

    Geen Dacia Onderhoudsschema te vinden in het instructieboekje, wel regelmatig de opmerking:

    Onderhoudsbeurten: raadpleeg het onderhoudsdocument van de auto voor het uit te voeren onderhoud.

    een onderhoudsdocument of een onderhoudsprogramma heb ik nooit gekregen