Roest Duster

  • atienwouter

    Onze Duster is van februari 2011.

    Nog geen roestplek te ontdekken.

    Wij hebben wel zelf de onderkant getectyleerd, ook de scherpe delen zoals binnenkant spatbord, binnenkant deuren ( afwateringsgoot ) e.d. gedaan.

    Alleen een olielekkage gehad, goed opgelost door garage.

  • bvh079

    Het is een fabrieksnieuwe. Ik heb nog foto's van toen hij net van de trailer af was gekomen.

  • bvh079

    Er zijn meerdere Duster eigenaren, vooral in Engeland leeft dit onderwerp, met hetzelfde euvel.

  • Barrabas

    Ik leef met je mee.Het is geen pretje om dit voor te hebben,het kan iedereen overkomen ook bij andere merken.En ja dan is de keuze vlug gemaakt,zeker als je in de branche zit.Ik wens je veel goede moed toe en hou je sterk.Zo vlug mogelijk inruilen ?

  • bvh079

    We hebben een mooie Kia Cee'd station ingeruild van nog geen jaar oud met alle opties. Alleen de kleur… hij is goudkleurig. Twijfelgevalletje nog!

  • frans5

    Hoi Mensen.

    Mijn Dacia Duster met bj februari 2011 heeft geen enkel roestplekje, wel woon ik in de polder waarbij er geen fabrieken in de wijde omgeving zijn die met schadelijke uitstoot, maar ik rijd natuurlijk ook in andere omgevingen , m.a.w, wat er in de lucht zit kan men toch niet waarnemen of voorkomen, typisch is dat de ene auto ( ook andere merken) wel last heeft van snelle roestaanslag en de ander auto niet, roest door beschadiging is een ander verhaal, dat is op te lossen door een goede afstelling van klepsluitingen etc, en de garantie van de importeur ( die bepaalt wat er gebeurt in een garantie termijn ) is helaas ver onder peil, ze verkopen liever Renaults dan Dacia,s, totdat ze wakker worden en merken dat ze de Dacia verkoop zeker nodig hebben mee te kunnen .

  • remcora

    roest kan niet door de lak ontstaan, behalve als de lak gaat springen of beschadigen. De garantie op plaatwerk is niet gebonden aan onderhoud door een andere garage dan een dealer. Alleen een dealer zal wel steeds de lakkwaliteit bekijken. (doen ze overigens niet) Dus, de garantie geldt gewoon, desnoods even de anwb of rechtsbijstand inschakelen. Mijn ervaring is dat dealers graag meedenken en ook oplossen, maar dat Renault Nederland alleen verkoopt en verder geen verantwoordelijkheid neemt. Ik heb met mijn mcv hier ook last van.

  • Vienna

    Witte duster van 2013, zelfde probleem. Ik woon in België en ben er mee naar de dealer geweest. Ze gaven toe dat dit niet normaal was maar konden er niks aan doen onder garantie aangezien ik niet meer bij hen op onderhoud ging. Ze hebben wel foto’s genomen en dit doorgestuurd naar Renault/Dacia. Ik woon op het platteland dus geen zeelucht of fabriek in de buurt. De andere (grijze) duster heeft er geen last van. De auto is nu 6 jaar oud (het probleem begon al na 2 jaar) en ik vind steeds meer van deze plekjes vooral op de flanken… verder inderdaad nog plekken onder de motorkap, rond de rand van de koffer enz… iemand een idee wat ik hieraan het best kan doen? Voor de rest super auto, staat ondertussen meer dan 250 000 km op zonder dat er iets aan is, buiten het roestprobleem dan…