Wie heeft zijn eerste Dacia het langst ???

  • daciast

    Mooi om te horen dat de nieuwe je goed bevalt. Wij hebben ‘m vrijdag ook besteld met Easy-R. Maar dat wordt lang wachten: levering verwacht in september… De huidige heeft tegen die tijd waarschijnlijk 193.000km op de klok staan (nu dik 185.000 zonder problemen) in 7 jaar tijd. Jammer dat er geen automaat met LPG is, dat was voor ons nog voordeliger geweest. Maar goed, een betaalbare complete auto waar een rolstoel zo in de kofferbak gaat, vindt je bij de concullega’s niet voor die prijs.

  • Richard

    @D: Ik had zo mijn eigen redenen om de voorschriften te negeren. Maar allereerst wil ik een ieder nadrukkelijk meegeven zelf te bepalen of hij/zij zich aan de voorschriften houdt met betrekking tot het vervangen van onderdelen volgens onderhoudsplan.

    Eigenlijk is het voor mij heel simpel: in het dagelijks leven ben ik monteur. Onderhoud, reparaties, storingen oplossen bij machines hoort tot mijn werk. Van eenvoudige machines tot computergestuurde machines. Veelal zie ik achterstallig onderhoud. Vaak zijn aandrijfriemen in verschillende vormen in gebruik. En vaak komen zij in contact met koelvloeistof, olie, vet. En toch ben ik in die twintig jaar dat ik dit werk uitvoer bij klanten nog bijna nooit een geknapte snaar tegengekomen! Wel beschadigde snaren, soms wel in de breedte gehalveerd. En dan hebben we het over machines die vaak in ploegendienst worden gebruikt/misbruikt. Geef mij dan eens een reden waarom juist bij mijn auto de snaar zou knappen? Mijn auto wordt keurig warm gereden, niet te zwaar belast (ben zelfs heel goed in staat op met de vrachtwagens mee te rijden) en krijgt zelfs een klopje op het spatbord na een lange rit. ;) Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar de kans acht ik wel heel klein.

    Een fabrikant dekt zich zoveel mogelijk in; de dealer wil natuurlijk de klant ook aan zich binden voor regelmatige inkomsten.

    Overigens: De MCV is verkocht; ik rij nu een nieuwe Lodgy Stepway…..(na 10 jaar MCV hoop ik ook met deze auto weer veel plezier te hebben…)

  • zdacia3

    Leuk Richard, toch om ? gefeliciteerd !

    welliswaar met weemoed.

    maar dit haalden we toch niet met het trouwe beestje. maar ja alles heeft zijn plusjes en minnetjes.

    Veel plezier met de lodgy en mooi die stepway. zelf waren we iets te vroeg voor deze best een mooi stoere uitvoering.

    MCV
  • Eric

    Hoi, ook ik nog steeds de trouwe viervoeter, Logan MCV sept 2008 en nu kijkend naar opvolger.

    En inderdaard de Doornse Gat, geweldig was het daar

  • frank

    Ik heb met mijn eerste mcv diesel 260000 km gereden en 10 jaar zonder extra kosten,beste aankoop ooit geweest.

    Nu rijd ik sinds 2018 met een nieuwe mcv 1000 cc benzine en merk toch een iets mindere kwaliteit.

    Rammelen in de koffer,bij airco gebruik slecht oppakken van de motor en nu olielek aan de krukas.

    Word wel gemaakt onder garantie maar toch.