Logan MCV 2 lijst met problemen groeit alleen maar

  • Thei

    Je ziet de volhouder wint en ook goed te horen dat alles opgelost is.

  • Michiel

    Thei

    Je ziet de volhouder wint en ook goed te horen dat alles opgelost is.

    Alles wordt inderdaad wel opgelost, maar zo vaak terug naar de garage met een nieuwe auto is niet leuk natuurlijk.

    Die update van het motormanagement is wel fijn trouwens. Gasresponse veel soepeler, minder piekerig.

  • Thei

    Zeker niet leuk om zo vaak terug te moeten gaan,maar dat zegt wel wat over de dealer.

    Die kan dan wel van goede wil zijn maar heeft weinig “kennis”is huis.

  • Michiel

    Thei

    Zeker niet leuk om zo vaak terug te moeten gaan,maar dat zegt wel wat over de dealer.

    Die kan dan wel van goede wil zijn maar heeft weinig “kennis”is huis.

    Helaas had ik ook niet alle problemen in 1 keer. Telkens kwam er weer wat nieuws naar voren.

    Kunt wel merken dat het een budget auto is. Rammeltjes, kraakjes, slijtage bekleding, afwerking, rijwind geluid. Allemaal net iets minder als bij andere auto's.

    Is het trouwens nog verstandig om een klepsmeersysteem te (laten) monteren? Ik weet niet hoe lang de kleppen van dit type blok meekunnen op LPG.

  • Thei

    Die pech kun je soms eens hebben,maar als het opgelost is zal het ook wel wegblijven.

    Een klepsmeersysteem zijn de meningen over verdeeld,zelf zeg ik bij deze auto nee,want ze worden af fabriek met LPG geleverd en dan zitten er al geharde kleppen en klepzetels in,daarbij zijn Renault motoren uitermate geschikt om veel LPG kilometers mee te maken.

    Daarbij heb je 3 jaar fabrieksgarantie die je evt nog kunt uibreiden qua tijd en kilometers.

    Tja Mazda bracht het type2 in 2012 ook uit met een af fabriek LPG systeem,alleen hadden hun vergeten om de cilinderkoppen aan te passen en zo kon het geburen dat je na amper 40000km de kop in puin had liggen,het ergst was dat Mazda de schuld bij de koper legde en je zelf voor de kosten kon opdraaien.

  • Michiel

    Dinsdag helaas opnieuw naar de dealer. Een paar weken geleden kwam ik bij het schoonmaken van de auto er achter dat de bekleding van de bestuurdersstoel al begint te slijten op het zitvlak. Het begint te pluizen. Er is een nieuw zitvlak besteld.

    Vraag me alleen wel af of dit vaker voorkomt en of ik dit probleem ook bij de andere zittingen kan verwachten.

  • Michiel

    Michiel

    De auto is bij de garage geweest.

    Update van het motormanagement heeft geholpen. Geen bokken meer. Ook is de gasreponse veranderd. De auto rijdt soepeler en reageert minder nerveus op het gaspedaal. Lijkt een prima update dus.

     

    Helaas, het bokken/haperen is weer terug. Regelmatog hapert de auto dus bij het optrekken (vooral in 2de versnelling).

    Ook de airco werkt niet geweldig. Soms een schurend/krakend geluid bij het aanzetten 's ochtends. Verder schakelt hij telkens aan/uit. Ongeveer 5-10 seconden aan en dan weer 10 seconden uit. Dit merk je erg goed als je constant rijdt. De auto houdt telkens in, erg irritant.

    Maar weer opnieuw naar de garage :(

  • Thei

    Gewoon terug gaan en de update opnieuw laten uitvoeren,werkt dat niet dan zal er wat met het gasklephuis gedaan moeten worden.

    De airco lijkt op een defecte aircopomp.

  • Kees

    Ik heb ruim 4 jaar geleden mijn eerste Dacia gekocht. Een Logan MCV Prestige af fabriek op LPG.

    Bijna 100.000 km mee gereden en alleen het voorgeschreven onderhoud gedaan en elke keer lachend bij het tanksstation afrekenen.

    Heb een Dacia Duster Prestige besteld weer bi fuel. Logan is niet te koop onze dochter heeft deze auto overgenomen.