Lief Dagboek

  • Reginald P.

    Lief Dagboek,

    Ik weet niet, of ik nu moet huilen, of dat ik nu moet lachen…

    Net terug van ‘The Unmentionables’, zoals ik vanaf nu Dealer Auto Haag Zeeuw ga noemen.

    Vestiging Delfgauw.

    Ik effe kijken. Ja. Daar staat ‘ie: in ’t ‘aflever’-hoekje van de werkplaats.

    Mooi schoon. Dat wel. En met 9 extra kilometers op de teller sind ik 'm, 28 februari, vers van de trailer voor het eerst zag.

    Drie (3!) weken en 2 dagen geleden, dus.

    Van de lijst met gewenste extra's die ik 16 februari -vandaag dus exact zes (6!) weken geleden- persoonlijk overlegde aan mijn ondertussen naar de vestiging Meteoorstraat in Den Haag verhuisde verkoper, is er nog maar een klein gedeelte gemonteerd.

    OK: verrast was ik door het strakke voorkomen van de zwarte 16-inch velgen met de brede Vredesteins Sportrac, en de sjiek-stoere ‘full-cover’ Renault wieldoppen; dat zal wennen worden, als van de winter de standaard ‘Basis’-dopjes en de grijze 15-inch velgen weer tevoorschijn komen… En goed: trekhaak zit er ook onder. Maar verder heb ik daar niet naar gekeken en ook niet naar de stekker, en of en hoe die er al zat, want toen viel m'n oog op het interieur…

    Ik had daar twee Hella-lampjes voor besteld. Je kent ze wel: van die mooie, op buigstengels. Eentje voor in de koffer, en eentje voor midden-vóór, aan de console die om de pook heen zit.

    Er zaten er in totaal echter drie (3!), in de auto. Die in de koffer zat nog relatief naar wens gemonteerd, hoewel ik er daar die van 20 centimeter besteld had: het was er één van 50; maar allá. Voorin zaten er echter twee (2!), die me met z'n beiden als een soort van ‘ET-go-home’ aan zaten te staren. Géén gezicht. Die moeten er dinsdag dus weer uit, compleet met die console én het paneel dat om de ventilatie- en verwarmingsknoppen heen zit, want daar zitten nu ook twéé vastklem-clipjes op, in plaats van één. Anders blijven er op beide plekken natuurlijk schroefgaten achter.

    Nu maar hopen, dat wat ze er dan vanuit een demo-auto in over willen gaan zetten, een beetje krasvrij en kleur-gelijk is…

    Verder ontbreekt aan mijn auto nog alles, van de lijst. Terwijl ik die nog wel compleet met onderdeelnummers en al gepresenteerd had, zes (6!) weken geleden. Kwestie van invoeren, en bestellen, zou je zeggen.

    Géén dakdragers, géén spatlappen of spatbordbeschermers, géén windschermen, géén mistlampen, géén motorkapisolatie (zelfs het bestelnummer van de bevestigingsdopjes had ik er nota bene nog voor ze bijgedaan…), géén flankstrips en géén bagagescheidingsrek.

    Ik heb gisteren een week geleden (8 dagen dus!) zelf maar contact gezocht met een àndere verkoper, op de vestiging Delfgauw, om de te lange communicatielijn -die na de verhuizing van de verkoper nu immers via Den Haag liep- nou maar ‘s te kunnen omzeilen. Deze heeft ’t spul eindelijk laten bestellen -was dus nog steeds niet gebeurd-. En gezien dat binnen Europa met het systeem van Renault toch veelal met 24 uur binnen moet kunnen zijn (of anders 48 of 72), had ik de verwachting vanochtend mijn nieuwe auto eindelijk compleet en wel afgeleverd te krijgen, glimmend in de showroom.

    Voorlopig staat ‘ie echter nog te glimmen in de werkplaats. Betaald en al, verzekerd en wel, want dat had ik in goed vertrouwen gisterochtend toch alvast maar geregeld. Mijn oude auto heb ik in december al van de hand moeten doen. “Krijgt u van mij een Grand Scénic mee. Alleen 5 euro per dag, voor de verzekering.” ’Ja danku, lekker dubbelop', dacht ik, wegrijdend in deze wel opgeruimde maar niet schone auto. Een van een plakkerig stuurwiel en ‘n licht misselijk makende restant parfumlucht voorziene, enorme homp van een ding, met ’n achterlijk traag schakelende 4-traps automaat.

    Eerder heb ik nu geen tijd en ik zei bij vertrek (daarbij denkend: ‘dat is dan mooi gelijk een ruime marge, nog’): “Volgende week vrijdagochtend half 12 ophalen?” -en dat zou dan EXACT vier (4!) weken later zijn dan dat 'ie van de trailer kwam!- “Nou, laten we daar voor de duidelijkheid dan eerst dinsdag nog maar even over bellen.”

    Jaja. ‘Sint Juttemis’, ‘When pigs fly’, ‘When hell freezes over’, ‘Pasen (haha?) en Pinksteren op één dag’. Zoiets.

    (Zucht.)

    …..

    Ik ga 's koffie zetten.

    Dag Lief Dagboek,

    je Reginald

  • HenkM

    Tja, het zit je echt niet mee RP. ‘The Unmentionables’ lijken niet echt geïnteresserd om de zaak snel en correct af te leveren en nog geld vragen voor de verzekering van vervangend vervoer????

    Hopelijk lukt het vrijdag wel.

    'When Easter freezes over' is misschien ook van toepassing :-) .

    Laat de koffie i.i.g. wel smaken.

  • pilo

    Arme Reginald; wat een treurnis, en dat met de Paasdagen voor de deur.

    Alhoewel, met dat slechte weer kan je auto maar beter binnen staan.

    Als ik zie wat je er allemaal aan laat knutselen, moet hij wel erg mooi worden.

    Mijn MCV staat ook nog in de werkplaats te glimmen, maar ik kan hem dinsdag ophalen. Hij moet eerst nog aangemeld worden voor de LPG installatie of zo.

    Vanmorgen kreeg ik per post de door mij bestelde plakletters “MCV”.

    Een tijdje geleden stond daar iets over op de site van Ger. Ze zijn nog steeds te bestellen voor de prijs van € 7.85.

    Heb ik met de Paasdagen iets om naar te kijken.

  • Wiend

    Vervelend, deze gang van zaken. De vraag die meteen bij mij opkomt is of deze gang van zaken “normaal” is bij AutoHaag Zeeuw in het algemeen en deze vestiging in het bijzonder, of dat jij nou net die ene klant bent bij wie alles misloopt…?

    Wij hebben onze Dacia besteld bij hetzelfde bedrijf en dezelfde vestiging. Ik hoop dat de levering bij ons wat voorspoediger zal gaan……

  • michael

    waarom heb je betaald

    en die 5 euro hoef jij niet tebetalen hun vangen nu al de rente voor jou auto

    die je nog niet in je bezit hebt maar wel betaald is

    ik had geeist dat mijn auto maandag om 15:00 klaar stond

    wachten is wel leuk maar het moet ook leuk blijven

    volgens mij snapt auto haag zeeuw het spel niet helemaal

    maar hier wint hij geen klanten mee

  • Reginald P.

    Ik heb gisterochtend (vrijdag) al betaald omdat de verkoper me afgelopen donderdag nog in de waan liet, dat alles voor elkaar zou zijn, voor vandaag (zaterdag). Ik ben een nette klant en betaal graag op tijd, d.w.z. vlak voor de auto afgeleverd wordt, zoals ook in de voorwaarden staat. Gistermiddag laat aan de telefoon (vrijdag, tegen sluitingstijd, ik moest ZELF bellen…) bleek echter ‘dat nog niet alles gemonteerd was’. Een understatement, wat mij betreft. Bijna NIETS, was er nog gemonteerd. Ik kon de auto ‘wel meenemen en dan later terugkomen’, maar dat vind ik geen afleveren. Eerst m'n auto weer vuil rijden, en er dan van alles op gaan zetten, zeker; nog afgezien van ‘t rondrijden met een ’kale' auto, wat ik nou ook niet echt een feest vind: wel een erge tegenstelling met de taarten, de bossen bloemen, de flessen wijn en de gratis miniatuurtjes bij je auto -die onder een doek vandaan onthuld wordt-, waar je ook wel van hoort…

    Wat die 5 euro per dag heb je gelijk en daar ga ik dan ook alsnog tegen protesteren.

  • michael

    zou ik zeker doen betalen voor hun fout lijkt me niet

    de service bij hun is dus niet veel

    ik zou voor je onderhoud ook maar ergens anders gaan kijken

    voor dat ze daar ook alles aan vergeten

    dit is dus zo,n dealer die jou niet nodug heeft

    zo als eerder vermeld in het form

    dit doe je neit bij een nieuwe klant die net een auto bij je heeft gekocht

  • Jaap Texel

    Dealer Auto Haag Zeeuw in Delfgauw moet het van deze reclame zeker niet hebben.

    groet Jaap

  • ad

    dat is dus net zo erg als 370 dagen wachten aleen is de auto

    bij mij zonder klachten over opties e.d. afgeleverd.

    groet ad

  • Wiend

    > de service bij hun is dus niet veel

    >

    > ik zou voor je onderhoud ook maar ergens anders gaan kijken

    > voor dat ze daar ook alles aan vergeten

    >

    > dit is dus zo,n dealer die jou niet nodug heeft

    >

    > zo als eerder vermeld in het form

    Ik weet niet of er al eens eerder over deze dealer gesproken is op dit prikbord en ik heb verder geen binding met deze dealer (behalve dan dat onze Dacia daar ook in bestelling staat), maar ik vind het nogal kort door de bocht om naar aanleiding van het verhaal van één ontevreden klant met dit soort waardeoordelen te komen.

    Over een paar weken kan ik zelf ook een oordeel vellen ;-) maar deze kritiek, ook van anderen die aan de thread deelnemen, gaat mij een beetje te ver.