vering

• Bieb

Hallo allemaal,

Nav. alle berichten was ik helemaal weg van de Dacia Logan MCV. Zelf 3 kinderen maar vaak extra bezoek dus gekozen voor de 7 persoons. Afgelopen zaterdag proefrit gemaakt en wat blijkt: toen ik op de derde rij achterin zat werd ik kotsmisselijk!!

Ruimte is ideaal, maar achterin word je steeds een stuk de hoogte in gegooid bij iedere drempel en oneffenheid. Ligt dit aan ons of hebben meer mensen hier last van?

Voor mij momenteel reden om van de dacia af te zien.

• arno

Of het erg stuiterd durf ik niet te zeggen.

Wat ik wel weet is dat mijn kinderen vechten om op de 3e zitrij te mogen zitten.

Dus……………, ik denk dat de kinderen daar erg prettig zitten.

Zal het zelf ook eens proberen om daar te gaan ziten.

groet, Arno

• kees

Ik heb ook de 7 zitter en mijn vrouw heeft met mijn zoontje ook achterin gezeten en had nergens last van.

Misschien neem je de drempels iets te hard , nu is ook het geval dat de MCV wat stug is afgeveerd en zal je merken dat als hij goed gevuld is ook prettiger rijd over de heuvels .

En ja mijn dochter van 12 wil ook niets anders dan achterin zitten ( lekker een bank voor mij alleen ) zegt ze , kussentje mee en een boekje en ze gaat dan languit zitten.

• Remco Jan

Ik vind het comfort achterin juist 1 van de pluspunten van deze auto. Tijdens de proefrit heb ik zelfs een verkeersdrempel genomen met 60km/uur (was toch niet mijn eigen auto ;-)) en er werd niet geklaagd achterin.

• Peter

Ook bij ons wordt er door de kinderen gevochten om helemaal achterin te zitten!

Ik heb eens laten rijden om zelf op de achterste rij te gaan zitten, konklusie…. een aparte ervaring, waarbij me opvalt dat ik bij hobbels en bobbels onderweg flink op en neer ga, veel meer als op de voorste en tweede rij. Misselijk ben ik er niet van geworden maar ik kan me wel voorstellen dat mensen met een neiging tot wagenziekte hier last van krijgen. De kinderen hoor ik trouwens nooit klagen.

Als ik altijd op de laatste rij moest zitten zou ik ook een andere auto hebben gekocht , maar ik zit nooit op de achterste rij dus ik rijd MCV.

Nu hebben vrijwel alle auto's met 3 zitrijen het zelfde achterstezitrijhobbelprobleem, dus koop een Multipla die heeft hier geen last van.

• Jaap Texel

Hallo Bieb,

Wij hebben ook een 7 persoons.

Mijn kinderen zitten ook het liefst helemaal achterin,maar heb ze nooit horen klagen.

Ik heb zelf ook een keer helemaal achterin gezeten van Vaals tot Amsterdam,

en heb er prettig gezeten en geen last van misselijkheid gekregen.

Maar geen mens is het zelfde.

Ik zou het wel weten,gewoon bestellen die MCV en zelf gaan rijden of er naast gaan zitten en niet meer achterin.

groet Jaap

• ad

wij hebben ook de zevenpersoons en ook mijn kinderen willen niets liever dan achterin zitten.als ik de achterste rij heb opgeklapt willen ze ineens voorin zitten.

ik zie in mijn spiegel dat de kinderen die achterin zitten bij een hobbel inderdaad wat omhoog veren maar mijn dochters van 9 en 6 jaar lagen wel te slapen.

dus zij ervaren dat “probleem”niet.

niets mis mee dus.zelf heb ik overigens nog niet achterin gezeten omdat mijn vrouw geen rijbewijs heeft maar ik zou het graag een keer ervaren.

groet ad

• Dacialogies

Wie reed er ??

Lijkt misschien wat flauw, maar voor mij staat vast dat de rijstijl van de chauffeur een zeer belangrijke factor is bij het het welbevinden en gevoel van comfort van de passagiers. Met name bochtentechniek, drempeltechniek en manier en tijdstip van schakelen zijn hierbij zeer belangrijk. Ik gaf de afgelopen jaren rij-instructie aan rolstoelbus-chauffeurs, waar het zitten van de klant boven de achteras ook een probleem is. Heb met zo'n 100 CBR - examens meegereden en echt, de chauffeur maakt het verschil!! Het “lezen” van de weg, kuilen, putdeksels vermijden en bijv. de beruchte wasborden bij verkeerslichten omzijlen kan het verschil maken tussen een spugende passagier en een tevreden passagier die relaxed naar buiten zit te kijken!

Ook het toepassen van “het nieuwe rijden” is hierbij een belangrijke factor. Hier wortdt door het CBR zelfs speciaal op gelet. Te hard optrekken en te abrupt remmen wordt door hen beloond met een nieuw examen! Dat het nieuwe rijden je bovendien een enorme brandstof besparing oplevert is leuk meegenomen…

Toch niet één van de kinderen?? :-)

• razvan

Dit is zeker waar. Maar feit is dat ook Dacia's niet het veercomfort bieden wat oudere Renaultmodellen hadden.

• janolifant

Vergeet niet dat die “slappe” veren van de kangoo en de twingo ook vaak nogal vroegtijdig kapot gingen.

Onze kangoo (1998) 3 van de 4 veren gebroken, alleen rechts voor is wonderwel heel gebleven na 150.000km en mijn schoonzus twingo beide voor veren kaduuk…

Hopelijk gaat dat met Dacia stukken beter ;-)