vering

• Mich

Niks mis met de vere van de kangoo rij er eentje op dit moment alweer bijna 5 jaar. Hij is van 99 het is maar een 1.2 i -tje niet veel onder de motorkap zeg maar, het beesie heeft er nu bijna 2 ton op zitten en nog steeds de zelfde veren. Zal misschien ook wel aan de rijstijl liggen of wat je er mee doet…..

• Johnny Logan

Ik vermoed dat je op elke derde zitrij van elke auto misselijk wordt.

• razvan

Van de Twingo is algemeen bekend dat de voorveren berucht waren, maar dat is een kwestie van kwaliteit, niet van soepel versus stug. Een probleem is wel dat een soepele vering en een strakke wegligging niet zo makkelijk samengaan. Autojournalisten vinden een strakke wegligging veel belangrijker en Renault houdt daar tegenwoordig duidelijk rekening mee, voor mij persoonlijk teveel .

• Johnny Logan

Ik vind franse wagens over het algemeen een dweil op de weg. Dacia lijkt meer op duits. Grip op de weg. Geeft mezelf ook een veiliger gevoel. Wagenziek gevoeligen worden eerder in een franse auto misselijk dan in een auto die stugger is geveerd.

De vering van de Dacia vind ik juist opmerkelijk goed te noemen. Met het nemen van verkeersdrempels en een weg met kinderhoofdjes is zeer duidelijk dit comfort merkbaar. Ik denk dat de vering met name is afgestemd op Roemeense wegen.

• Tine

Onze lange zoon van 18 en 1.96m lang zit ook graag op de achterste zitrij, daar heeft hij meer beenruimte, omdat wij de voorste stoelen in een voor ons comfortabele stand wat verder naar achteren zetten. Ik heb hem niet over de vering horen klagen.

• janolifant

Kan ook pech zijn dat de veren breken.

Van stevig bochtenwerk ben ik niet vies, echter drempels neem ik behoedzaam..

Op internet flora worden de veren van de twingo vaker genoemd..

De kangoo heeft bij ons bijna 175000km dienst gedaan in minder dan 8 jaar, het was een 1.2 op LPG-G3 maar de kleppen en de koppaking waren op het eind stuk… Veel pech met de akngoo gehad tot 2x toe in 4 kjaar tijd kachel of lek of verstopt….laat me niet de waslijst noemen……………bbrrrrrrr……………….

• Mich

Ja dat kan je wel eens hebben sommige auto's zijn op maandagmorgen gemaakt en dan heb je dat. ben blij dat de mijne mij altijd heeft gebracht waar ik heen moest.

• Remco Jan

Gelukkig niet zou ik bijna zeggen. Ze hebben nu eindelijk dempers op de veren gemonteerd….