LPG

• pilo

De benzineprijs vliegt omhoog, de diesel MCV verdwijnt en Daciarijders kunnen allemaal goed rekenen. Boven de 14000 km pj ben je met LPG voordeliger uit dan met benzine. De LPG prijs stijgt lang niet zo sterk als de benzineprijs. LPG is bovendien milieuvriendelijker dan benzine en diesel.

De 1.6 16V motor is er geknipt voor en het motorvermogen blijft gelijk.

Toch heb ik de indruk dat er maar een heel klein aantal mensen LPG rijdt.

Hoe komt dat toch? Onbekendheid? Angst voor gas?

Misschien kunnen we op dit prikbord daar eens over van gedachten wisselen.

• Marco

Lpg!!!! Prima….Ik heb nu met mijn MCV sinds 21 november 2007 11.000 kilometer gereden. Probleemloos op gas.

• MCV Almelo

Sinds 3 weken ook op gas met een 1.6 16V, rijdt prima, en goedkoop, Rij ongeveer 35.000 per jaar (ex vakantie) We hebben eerst een kangoo gehad op diesel.

• Kee

Wij hebben voor de 1.6 16v gekozen omdat we op gas gaan rijden.

Dat is ons bij de vorige auto goed bevallen (Berlingo).

Volgende week vindt de inbouw plaats.

• pilo

Verheugend dat LPG rijders zo enhousiast zijn.

Jammer dat NIET LPG rijders niets melden.

Er zijn vast wel redenen waarom ze GEEN LPG willen.

Daar ben ik erg benieuwd naar.

• Oscar

Ik rijd met mijn auto maar ongeveer 10.000km per jaar, vandaar geen LPG.

;-) Oscar ;-)

• hans(jaapaap)

Achteraf hadden we beter voor lpg kunnen kiezen ) (zouden dan wel minimaal 2500 euro meer kwijt zijn geweest omdat we nu de 8v uitvoering hebben

We zullen wel zien op hoeveel km de teller volgend jaar staat .

Heeft lpg verder niet meer onderhoud nodig? (Wij zijn diesel gewend voor ons 2de autootje)

• Pieter

Ach, je zult zien dat de achtklepper tussen dit en niet al te lange tijd ook op LPG “mag” rijden. Technisch is er geen enkel beletsel!

Vermoedelijk is het enkel een commercieel geintje van Renault / Dacia en een reeds vaak vernoemde LPG installatie fabrikant om momenteel alleen bij de 16 klepper garantie te geven bij LPG gebruik.

Let op m'n woorden als de Sandero uit komt!

BTW: Er rijden momenteel al verschillende 8 kleppers zonder problemen op LPG!!

• bissyboy

ik kijk er al naar uit om op LPG te mogen rijden .

ik heb bij een erkende instalateur navraag gedaan en is om en bij de 2100 € hier in België voor de onderinbouw van een tank , keuring en vervangwagen voor 2 dagen inbegrepen .

alleen wil ik wachten op toestemming van de dealer ( 1.6L 8 klepper) inverband met garantie .

ik heb eerder met een VW busje en een Nissan busje op LPG gereden en nooit problemen ondervonden , het was altijd een plezier om te tanken aan 1/3 van de benzine prijs.

• janolifant

Geen LPG omdat je motor de 30000km niet kan halen door de hogere verbrandingstemperatuur met LPG, gevolg: kleppen totaal versleten na circa 150000 a 20000km en waarschijnlijk de koppakking eruit…

Bijna drie keer zo vaak LPG tanken als Diesel op dezelfde afstand…..

LPG niet verkrijgbaar bij onbemande tankstations.\

Buitenland vaak een drama , zonder je gasgids boek vind je geen lpg tankstation. Reserve wiel in de bagageruimte is minder “funny”.

Ik heb meerder flinke explosies meegemaakt met de LPG installatie en dat was niet leuk om mee te maken…….

Diesel rijdt veel en veel relaxter dan benzine of gas je kan met een minimale toerental overal komen met 1700 rpm levert de diesel al maximale koppel :-)

Dat zijn mijn persoonlijke bevindingen, niet iedereen heeft zoveel pech met gas als janolifant die iets te vaak last heeft van de “wet van murphy” ;-)

HAVE FUN met je DACIA en tot 25 mei :-)