janolifant schreef:
>
> Geen LPG omdat je motor de 30000km niet kan halen door de
> hogere verbrandingstemperatuur met LPG, gevolg: kleppen
> totaal versleten na circa 150000 a 20000km en waarschijnlijk
> de koppakking eruit…
ik heb twéémaal een nieuwe diesel gereden voor ik LPG reed en wat denk je na 40.000 Km. koppakking er door na 65.000 Km. zelfde probleem , uitleg garage , te weinig lange afstanden rijden ?
> Bijna drie keer zo vaak LPG tanken als Diesel op dezelfde
> afstand…..
hier vind ik dat je overdrijft vraag één hoeveel verbruik je nu met je diesel , 6 L./ 100 Km. ? maal drie is 18 L. dat was een verbruik van een 3.0L. motor 4 X 4 aangedreven , neem nu nog 10L/100Km. voor een 1.6L. MCV .
>
> LPG niet verkrijgbaar bij onbemande tankstations.\
> Buitenland vaak een drama , zonder je gasgids boek vind je
> geen lpg tankstation. Reserve wiel in de bagageruimte is
> minder “funny”.
hoeveel keer heb je al lek gereden en een wiel vervangen (ik persoonlijk één keer in 30jaar) en je kan altijd op benzine verder indien geen LPG station in de buurt
>
> Ik heb meerder flinke explosies meegemaakt met de LPG
> installatie en dat was niet leuk om mee te maken…….
er moet ieder jaar een keuring van de instalatie gebeuren op de staat van de aansluitingen en een tank moet voorzien zijn van een overdruk ventiel tegen ontploffing
>
> Diesel rijdt veel en veel relaxter dan benzine of gas je kan
> met een minimale toerental overal komen met 1700 rpm levert
> de diesel al maximale koppel :-)
als je gewoon meerijd met het overige verkeer kun je dat best ook met een benzine (LPG) motor , waarom 4000 rpm draaien als je niet moet versnellen , is voor niets nodig .
>
> Dat zijn mijn persoonlijke bevindingen, niet iedereen heeft
> zoveel pech met gas als janolifant die iets te vaak last
> heeft van de “wet van murphy” ;-)
dat waren mijn persoonlijke antwoorden over mijn ervaringen tussen DIESEL en LPG
zo zie je maar dat ieder voor zich moet uitmaken wat hij verlangt van zijn motor en de rijstijl er mee
het is niet kwalijk bedoeld maar iedereen kan al eens pech hebben zoals ik met dieselwagens.
>
> HAVE FUN met je DACIA en tot 25 mei :-)