Hatsikidee!!

• jenny

Bedankt cok voor je reactie. Het is leuk om ervaringen van anderen te horen. Overigens een prachtige combinatie die je hebt. We hebben dezelfde motor in onze laureatte. Onze caravan is een stuk kleiner 3.90 en een maximaal gewicht van 950 kilo. Dat zou dus zeker moeten lukken. De angst van mijn man komt doordat we ooit een auto gehad hebben die met de caravan totaal niet combineerde. We stuiterden over de weg. Wat we ook probeerden met belading het bleef heel vervelend rijden. De 7 persoons uitvoering die we hebben maakt de auto wat zwaarder maar er kan ook minder bagage in. We proberen de caravan altijd zo licht mogelijk te houden. Hou me in elk geval op de hoogte dat zou fijn zijn.

• Han

Hallo Jenny, kijk even op http://www.caravantrekker.nl/

• Cok

Beste Jenny,

De eerste vuurproef met de caravan zit erop. Weliswaar zijn we niet heel ver geweest (Valkenburg) maar 225 km is toch een aardige graadmeter en ook de hellingen rond Valkenburg zijn best pittig. Ook had ik een goede vergelijking met mijn vorige auto (een Scenic met 1.6 16v). Ik kan heel kort zijn: het gaat goed!

Ik heb bijna de hele weg vol kunnen houden in de 5e versnelling en alles voelt veilig en stabiel aan, terwijl mijn caravan in beladen toestand ongeveer 1200 kg weegt en ook nog 2.30 m breed is. Dus weet ik zeker dat het bij jullie ook goed zal gaan, alvast een hele fijne vakantie toegewenst.

• jenny

bedankt dat je nog even reageerde. Zo te lezen gaat het helemaal lukken met auto en caravan. super!

• Diana

Wat goed om te lezen dat er al wat ervaringen zijn van de Dacia met caravan. Wij overwegen ook om een Dacia te kopen, alleen wil ik eerst nog graag wat ervaringen lezen en met name over het trekken van de caravan. Vandaar dat ik via via bij deze site ben gekomen en alles ook met grote belangstelling lees!!

Veel succes met de Dacia en het kamperen iedereen!