aansprekers

• piewie

Ooit, lang geleden…. kon je met goed fatsoen een Ciroën 2cv (Lelijke Eend) rijden, en misschien later een Ranault 4. Echter: wil je niet voor schut gaan, moest je wel een flinke baard en zelfgebreide trui aanhebben in die kar, anders was je gewoon een looser die geen echte wagen kon betalen. Met die baard en trui was het rijden van een 2CV een filosofie, en werd je daarom gewaardeerd en geaccepteerd. Die status zou ik de MCV eigenlijk ook willen geven…. Je rijdt een redelijk luxueus hok op wielen en nieuw, niet omdat je zonodig boodschappen wil doen bij de AH, maar omdat het je levensfilosofie is. Niet extra betalen voor de naam/merk of de status.

(Daarmee toch maar weer het onderwerp van aanspreken naar de Lidl gebracht :-( )

• jan

Hallo Piewie,

Ja dat is best wel leuk als je er op[ aangesproken wordt.

Ik had het vanavond nog, de deurbel ging en daar stond een voor mij wildvreemde

man. De man had mij al eens zien rijden en per toeval?? vond hij de straat + de

Dacia. Zelf reed hij een MPV en wist in onze woonplaats nog een Dacia rijder te

wonen.

Leuke gesprekken heb je dan .

groet,Jan

• Jaap Texel

Hoi piewie,

Laat ik dan maar gewoon op je vraag antwoorden.

Ja ik ben al meerdere maal aangesproken op diverse plaatsen,

en ik heb ze er ook in laten zitten (ook op de derde zitrij)

Men is allemaal laaiend enthousiast hoeveel ruimte er in zit en

over zijn prijs.

• Tuur

Vanaf midden november 3 keer aangesproken, waarvan 2 kaar op de parkeerplaats van de Albert Heijn…………….

• arno

Kijk, en dat lees ik nu graag……………….

Groet, Arno

• HenkM

Ook op de parkeerplaats van de Jumbo word je ook wel eens aangesproken.

Afgelopen week vroeg een dame op leeftijd (met een scoot-mobiel) of er voldoende plaats voor een rolstoel achterin was.

Na bezichtigen van de ruimte en mijn bevestiging dat ik de rolstoel van mijn moeder on-ingeklapt achterin zet keek ze in ieder geval erg vrolijk.

Na het geven van een prijsindicatie (want ze dacht dat het een “dure” auto was) keek ze verbaasd :-) .

• piewie

Ja, da's leuk. Als ze voorzichtig informeren naar de prijs en je dan zegt dat je voor vijftieneneenhalve mille al klaar was inclusief zeven zitplaatsen, abs, airco, electrische ramen, afstandbedienbare deuren en drie jaar garantie kijken ze toch wat vreemd, alsof hun hond net zijn behoefte zit te doen.

• piewie

Vandaag nummer acht, en jawel hoor: Bij de Albert Heijn :-) maar ik was daar lopend naartoe gegaan.

“Hoe bevalt die nieuwe wagen”? Ik denk dat Dacia Nederland me inmiddels wel een vergoeding mag betalen als wandelende reclamezuil….

• De Fries

Word dan net als ik Dacia testrijder. :)

Tot iemand zijn auto erachterin parkeert.

Met deMCV tot nu toe meer bekijks dan met een Avantime.

• piewie

Inmiddels weer twee bewonderaars.

de ene ( Zwolle) heeft een zoon die een andere auto moest. De zoon geeft veel om staus en merkbekendheid, maar vader ging hem toch adviseren bij de Dacia-dealer langs te gaan. (Vader heeft zelfs gevraagd om achter het stuur te mogen zitten, waarop ik hem zei ook eens achterin te gaan zitten)

nummer twee (Arnhem) zag mij bezig achterin de wieldopsleutel goed vast te zetten (deze zat uit de klem en rammelde in bochten) en mocht ook even plaatsnemen achterin. (ze had net als ik 4 kinderen die met het groeien steeds slechter op 1 bank pasten.)

ps: Mijn kinderen werden te groot voor de mini-achterbank van de Space-wagon, nu gaan zelfs de ‘groten’ op de derde zitrij en de tweede leg op de middelste bank. Bij de meeste wagens met een derde zitrij is de derde bank een minkukel, bij de MCV heb je op de derde zitrij meer ruimte dan op de tweede zitrij, zeker wanneer pappa - zoals ik - bijna twee meter lang is en de stoel helemaal naar achter heeft staan.