Mijn baas kan prima rekenen, maar de aanschaf van een auto (en het type brandstof) laat hij gewoon aan mijzelf over. Ik koop een auto, hij betaalt mij een goede kilometerprijs. Hiervoor reed ik diesel, dat hield in dat ik per kilometer meer over hield (of minder tekort kwam) maar de diesel MCV is vierduizend euro duurder en de diesel scheelt nog maar 19 cent met de euro loodvrij op dit moment. Tel daar je dubbele wegenbelasting bij en het feit dat ik binnen drie jaar mijn mcv inruil voor een nieuw exemplaar (fabrieksgarantie) dan is de investering ineens voor een diesel uitvoering met 25.000 per jaar nog eens te overwegen.
De nadelen van gas heb ik al benoemd.
Leuk: Een kennis zag mij rijden met ± 95 km/uur op de A1. Hij vond dat ik wat bejaard reed. Mijn antwoord: Ik rijd in de tijd van de baas en hij betaalt mij eender of ik nu 1 op 12 rijdt (140 km/uur in een 1.6 - 8klepper) of 1 op 16, dat maakt niets uit.
Vond hij wel slim. Het is voor mij inmiddels een sport om bij een nieuwe tank de boordcomputer onder de 6.7 liter per 100 kilometer te houden. (gemengd gebruik)
Nadelen van een diesel vind ik trouwens ook: Meer lawaai, trillen (hoewel de kinderen daar altijd lekker van in slaap vielen) minder vermogen.