MCV, ok, maar welke ...?

• Gunter

Ik bekijk deze site al een tijdje omdat wij er sterk aan denken uit te zien voor een MCV.

Momenteel rijden we met een 9 jaar oude Mondeo (waar overigens geen gebreken aan zijn) maar we hebben ene kin dvan anderhalf jaar en zijn van plan er nog èèntje bij te nemen.

En dan is de koffer van onze Mondeo serieus te klein voor 2 buggy's en tijdens een uitstap nog wat speelgoed, fietsje(s), frigobox, …

Een monovolume was perfect maar als we die prijzen zien, zelfs in occasie …

En toen zag ik een Dacia MCV in onze stad rondrijden als taxi… dàt was het wat wij nodig hebben !

Een enorme ruimte achteraan, toch geen “busje” waarmee je op de baan bent en zeer aantrekkelijk van prijs.

Dus ben ik naar de plaatselijke dealer gegaan voor meer informatie maar nu zit ik met twijfels welke te nemen.

Alleszins een diesel maar dan heb je de keuze tussen een 70 pk en 85 pk versie.

De garagist raadde me natuurlijk de 85 pk versie aan maar die man doet dit om te kunnen verkopen waarschijnlijk.

Langs de andere kant heb ik hier tussen de weetjes gelezen dat er een MCV is die (weet niet welke versie) bij 200 toeren al aan 90 % van z'n vermogen zou zitten?

Nu vraag ik me af, als we een MCV zouden aanschaffen welke versie van motor we het beste zouden nemen?

Wat we al eens zouden vervoeren zijn boodschappen of reismateriaal (paar koffers, buggys, fietsjes, speelgoed, ..).

• johnny( Antwerpen)

Hoi Gunter

Ikzelf heb een diesel van 70pk en geloof me maar,die komt niets te kort hoor!,we zijn verleden maand op verlof geweest in Frankrijk bij Andora,dus er zijn daar mooie hoge bergen en we zijn er zonder problemen over geraakt hoor.Op de autobaan haalt hij ook 150 maarja waar kunt ge tegenwoordig nog zo snel rijden?.

Nee ik beklaag het niet dat ik die 70 pk gekocht heb,natuurlijk met een 85 gaat het vlotter en sneller maar voor mij hoeft het niet.

Groetjes

johnny

• John

Wij hebben een 1.6 16v 105 pk besteld,met een gastank eronder.

okee,gastank kost 1999 euro,maar we zijn per maand 15 euro duurder uit ipv benzine aan wegenbelasting(we wonen in zuid-holland).het prijsverschil met benzine is ongeveer 85 tot 90 cent per liter.

ook voor ons was de ruimte en de prijs genoeg om ons over de koopstreep te trekken,we hebben 2 kinderen,1 van 7 en 1 van 9,maar we willen er ook mee op vakantie met onze sleurtent(vouwwagen),dus de ruimte is welkom.

informeer eens wat de wegen belasting is voor een diesel.

je krijgt nl korting op je wegenbelasting als je een gastank(wel een G3) laat inbouwen.

John

• Gunter

Een gastank? Dan gaat m'n madam wel met de fiets :-D

Voor mij zou dat geen probleem zijn maar haar krijg ik dit in geen 1000 jaar verkocht .

• Gunter

Bedankt, en hoe zit het eigenlijk met het geluid op de snelweg als je ietwat snelheid haalt?

Is het geruis, gezoem of gebrul ?

:-D

M'n schoonzus heeft een Fiesta en als ik daarin zit op de snelweg moet ik de Dafalgans nemen als snoepjes want ik sterf van de hoofdpijn van het lawaai dat dit ding maakt.

• Remco Jan

Ik heb een 1.6/16V Laureate, en op de snelweg is het toerental vrij hoog (3500 of zoiets). Daardoor klinkt het een beetje als “zacht gebrul” als je begrijpt wat ik bedoel.

In dB's is het geluid wel meer dan andere nieuwe auto's (zie test in Autoweek van een paar weken terug), maar dat zegt op zich niet zoveel. Een gierend geluid met 70 dB is erger dan een laag geluid bij 75 dB.

En qua keuze: de MCV is 1 van de weinige auto's waarvan de rechter kolom (de meeste luxe due) in de prijslijst te betalen is…

• Pilo

Gunter schreef:

>

> Een gastank? Dan gaat m'n madam wel met de fiets :-D

> Voor mij zou dat geen probleem zijn maar haar krijg ik dit in

> geen 1000 jaar verkocht .

Vertel je vrouw maar, dat een stalen gastank vele malen veiliger is dan een blikken benzinetank. Er is nog nooit één kapotgegaan. Bezinetanks wel: die kunnen scheuren en gaan dan in de fik.

• kees

Nu maak je de mensen wel erg bang met je scheuren van de tank .

Tegenwoordig zijn benzine tanken niet meer van ijzer maar van kunsstof ik weet niet hoelang het geleden is dat je onder een auto bent geweest.

En Gunter ga gewoon op je gevoel af wat jij wilt hebben Diezel / Gas /Benzine 1.4 of 1.6 met 8v of 16v.

Ik heb zelf de 1.6 8v met echt helemaal geen luxe alleen centrale deur vergrendeling en dat zelfs nog met de sleutel lekker ouderwets en hij rijd perfect ook met alle plaatsen bezet heb er reeds 15000 plezirige km opzitten.

• Pilo

Ik maak niemand bang. Volgens mij is mevrouw bang.

Bovendien klopt het toch? Een gastank is vele malen veiliger en strker dan een benzinetank.

• Avaka

Vorige week hebben wij een MCV besteld in de meest luxe uitvoering. En met alle opties inclusief verlengde garantie. Dus een 7 zitter, Laureate met de 1.6 - 16 klepper van 105pk. Dus alles elektrisch wat elektrisch kan, Zij-airbags (extra stukje veiligheid voor het onnozele bedrag van 295 Euro), armsteun tegen de hangende schouders en er komt zelfs een trekhaak op.

Het leuke van de MCV is dat je hem zo kaal kunt laten als je wilt maar ook dat je hem een beetje kunt aankleden.

Vink voor de gein eens alle opties aan en kijk eens wat dat dan kost.