een blikken benzinetank. Dit klopt niet .
En een gas tank is van staal moet wel er staat nogal wat druk op.
Voila (zoals we hier in Belgiè zeggen), zaterdag gaan ik en m'n vrouw (en kind) naar enkele Renault garage's in de regio om te horen waar we van onze 9 jaar oude Mondeo nog de beste prijs kunnen krijgen.En natuurlijk om m'n vrouw de MCV eens in het echt en van dichtbij te laten beoordelen (vrouwen hebben ook graag inspraak).
Ik twijfel tussen de Ambiance diesel 85 PK of de Laureate diesel 70 PK.
Redenen van twijfel zijn
- Een Laureate van 85 PK is dadelijk 1000 € erbij tov een Ambiance van 80 PK
- Een Laureate heeft weliswaar alles erop en eraan en aangezien ik hier in deze topic al gelezen heb van iemand met een 70 PK die de Franse bergen was ingetrokken met een gevulde wagen en dit zonder problemen aankon, zou ik ook durven gaan voor een Laureate (voor de opties die er dan bijzitten) maar dan de 70 PK versie.
- Wegentaksen liggen dadelijk een stuk lager bij een 70 PK dan bij een 80 PK.
In het verlengde van deze twijfels heb ik nog een bijkomende vraag die me net te binnen valt.
Deze vraag is wel enkel te beantwoorden door Belgische MCV'ers aangezien in Nederland enkel de 70 PK verkrijgbaar is.Of mischien kan Ger er ook op antwoorden aangezien hij met de 85 PK gereden heeft (en mischien ook met een 70 Pk ?).
Is er een merkelijk verschil tussen
- Optrekken vanuit stilstand tussen de 70 en de 85 PK versie? Ik weet dat deze niet te vergelijken zijn met m'n huidige 1.8 TD Mondeo en ben sedert m'n zoontje er is heel rustig geworden op de weg, maar ik heb ene beetje angst dat die 70 PK vooruit gaat gaan als een slak.
Het moet geen straaljager zijn, dan koop ik beter iets anders, maar ik ga wel graag mee met het verkeer ipv te moeten vertrekken als “èène me ‘n klak op z’ne kop”.
- Is er verschil tussen geluidsisolatie?
Maakt de 85 PK meer lawaai op snelweg dan een 70 Pk of omgekeerd?
Ik heb het eerder al gezegd, m'n schoonzus rijd met een Ford Fusion (zei eerder een Fiesta maar vergiste me) en ben daar 1 keer mee op de snelweg geweest …. ik dacht dat ik geen oren meer aan m'n kop staan had !
Dat gezoem heeft de rest van de dag in m'n hoofd gespookt en dan moest ik nog mee terug 'savonds …. wèèr de snelweg op in dat hels lawaaierig ding …
Mischien dat er nog meer vragen komen naargelang ik me er verder in verdiep, maar dan weet ik wel waar ze te stellen ;-)
Ah, nog een vraagje dat me binnen schiet, kan het in de garage ook vragen maar dan moet ik nog wachten tot zaterdag ;-)
Op de Belgische site staat integenstelling tot de Nederlandse nergens iets vermeld van centrale armsteun.
Is dit ding in Belgiè niet verkrijgbaar mischien? Wete iemand daar iets van?
Alhoewel we hadden gezegd om met de aankoop van een nieuwe wagen te wachten tot baby nr 2 zich aanbied is de MCV hier terug ter sprake gekomen en eigenlijk zitten we met een dilemma.
Waar we normaal zouden gaan voor een diesel vragen we ons nu af of het toch niet beter zou zijn om een benzine te nemen?
Het verschil in prijs is al dadelijk een goede reden, het minieme verschil /liter aan de pomp reden nr 2.
Momenteel doe ik nog tussen de 20 000 en 25 000 km/jaar maar ik weet dat dit vanaf januari 2010 zal minderen met de helft en ik nog aan amper een dikke 10 000 km zal komen.
Daar ik geen snelheidsduivel ben zou ik kiezen voor de MCV Lauréate
1.6.
Maar wat zijn nu in feite de verschillen tussen deze en de 16V versie behalve het aantal kleppen.
Is hier een verschil in geluidsisolatie?
Vraag nr 2 handelt over het verbruik.
Ik rijd al 20 jaar met diesel en weet wat ik daar aan heb en hoeveel km ik doe met een volle bak.
Als ik het zo vluchtig uittel zou ik komen aan een slordige 1000 km met een MCV diesel.
Maar benzine is iets totaal anders en aangezien ik niet of nooit voortga op technische fiche's van een wagen ivm het verbruik stel ik de vraag liever aan mensen die het ervaren hebben in de praktijk.
Hoeveel km kun je doen (normaal rijgedrag, dus geen cowboytoestanden) met een volle bak benzine ?
Zijn er hier mensen die rijden met een MCV 1.6 benzine en hier enig idee van hebben?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?