Ik ben ook zo'n blije LPG-rijder. Heb nog even getwijfeld over diesel, maar vermoedde dat die toch te milieuonvriendelijk zijn en dat men dat later in de tijd meer en meer gaat belasten. Het eerste begin lijkt er nu te zijn.

Zonder reservewiel rijden baart me de eerste jaren geen zorgen, omdat Renault me ophaalt als ik ergens strand. Overigens ben ik verbaasd hier en daar te lezen dat mensen hun auto drie dagen kwijt zijn voor de inbouw. Dat kan echt sneller. Leto Wijchen deed de mijne in 1 dag.

Het is overigens niet zo dat de 8-kleppers het niet zouden doen op gas. Dacia heeft dat gewoon niet getest. Maar op de Duitse Autoverbruik-site zie je de verbruikscijfers van zowel 1.4 als 1.6 achtkleppers op LPG. Ook rijden er zat Clio's en Megane's met een achtkleppermotor op LPG. De systemen zijn tegenwoordig zo goed, ik zou het risico wel aandurven (ik rijd zelf een 16V vanwege het hogere vermogen: vaak met het hele gezin er in (alle 7 plaatsen bezet, plus een aanhanger met bagage, danwel een volle grote dakkoffer), dus bij mij bleef de garantie gehandhaafd, maar die kent ook kleine lettertjes tav LPG!!)

Kortom: blij dat ik op gas rij. Hoe dát in de toekomst zal gaan, weet ik niet. iki heb ooit gelezen dat als de totale vraag naar LPG over een bepaalde drempel gaat, het in een andere accijnsklasse zal vallen en dus hoger belast gaat worden. Dus nou niet ALLEMAAL op gas gaan rijden hè :-)