geluidje in de motor

• Reginald P.

Hoi Raf,

Jij hebt een dCi70/85 en dat is in deze discussie een nieuwe motor; het ging hier tot nu toe om de 8-kleps 1.4 MPI en 1.6 MPI: mij bijzonder bekende motoren waarvan ik als chauffeur alle bijgeluidjes - bij wijze van spreken - ken, als die van de krakende trap in m'n ouderlijk huis…

Dat is (anti-'goedkope diesel'-land als Nederland ondertussen helaas min of meer geworden is…) bij de dCi's jammer genoeg niet het geval, maar als het een geluid is, dat - zoals jij het noemt - je danig op de heupen begint te werken en je er zelfs horendol van wordt, zou ik er zeker en zonder schroom mee naar je garagist gaan..!

Ook gezien je verdere relativering t.a.v. de diverse door de beugel kunnende en charmante rammeltjes die je (inderdaad..!) in deze prijsklasse vindt, lijkt me je klacht niet overdreven. Gewoon gaan, naar die dealer..!

Ik hoor graag hoe het afloopt.

Groet en succes,

Reginald

• raf van haver

Hoi

ben ermee naar de garage geweest, de garagist heeft niks gevonden maar vermoed dat het de ophanging van de katalysator zou kunnen zijn die niet goed gemonteerd is maar aangezien deze niet kapot is en muurvast gemonteerd is (auto is perfect in orde voor de rest :s) kan hij er niks aan doen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het aan de harde plastiek onder de motorkap liegt (bv de cover over de motor zelf die rammelt ofzo) want de rammel klinkt enorm plastiekerig.

Men garagist kan me niet helpen maar het geluid blijft me erg dwars liggen.

Moest iemand een idee hebben, mail me ajb!

mvg

Raf Van Haver