Brandblusser

• Wouter

Beste Joop,

Volgens mij mogen halon houdende blussers die het beruchte ozonlaag aantastende CFK's bevatten al minstens tien jaar niet meer worden verkocht.

Vr, gr.

Wouter

• Joop

Als je er nog één kan vinden is dit de beste blusser voor je auto.

• Wouter

Beste Joop,

Ze zijn niet voor niets verboden! De ozonlaag is mij liever dan een uitstekende (a-sociale) blusser.

(Dat dit gas verbluffende bluseigenschappen bezit, weet ik uit ervaring: ik heb zelf als adviseur halonblusgasinstallaties in computerruimten laten installeren tot het werd verboden; daarna co2 blusgas).

Vr. gr.

Wouter

• Joop

Wouter,

Dan moet jij ook weten welke stoffen de lucht in gaan bij een autobrand. Zelf heb ik 4 stuks halon 4 kg in mijn huis en 1x Halon 2 kg in de auto, bij een beginbrand zijn deze blussers perfect en geven geen nevenschade. De reden dat deze blussers uit de handel zijn genomen sta ik volledig achter, maar zo lang als je ze niet gebruikt is er niets aan de hand. En hoeveel keer per jaar hebben wij een brand in huis of in de auto !

• wouter

Dus als er toch al zoveel rotzooi de lucht in gaat, kan die halon er nog wel bij?

Zo'n beetje analoog aan het afval langs de weg: dat flesje van mij kan d'r nog wel bij.

Het zal je duidelijk zijn dat ik het hier absoluut niet mee eens ben; maar dan komen we op een discussie van normen en waarden, waar dit platform mij niet zo geschikt voor lijkt.

Vr. gr.

Wouter.

• Wendy

Wij hebben hem op de middenconsole zitten aan de bijrijderskant op de hoogte dat de stoel nog helemaal naar voren toe kan… dus “onder” de versnellingpook en vrij te pakken.

Valt wel mee met de last bij de voeten want je zit eigenlijk nooit met je voeten tegen de middenconsole aan.

Wendy

• brumpeer

Deze tip kreeg ik eens van een ervaren brandweerman, die zelf eens in brand had gestaan: Een blusdeken werkt beter en sneller, want een autobrand gaat zo snel dat er maar amper tijd is om met een brandblusser te blussen. Bovendien is de brandblusser zo leeg; je kunt er alleen een beginnende brand mee blussen als je die tenminste op tijd opmerkt. Dus uit de auto en weg wezen met z'n allen!