hoi allemaal,
rente heb ik toch al nooit want mijn budget ligt daar niet naar.
de 2000 euro kan ik renteloos lenen.
ik heb een volle tank meegekregen + een thuiskomer.
vandaag weer getankt (50L) en ik moest 30 euro afrekenen.
en tanken deed ik met een glimlach naar mijn buurman
die angstig naar de teller keek.:-).
mischien verkeerd maar zoals remco jan reken ik nooit.
wat ik op dit moment heb wordt nuttig besteed.
als ik zo door ga kom ik aan de 23000 km/jaar.
en wat betreft de deurtjes,heb ik eerder eens gelezen,
met vouwwagen en disselbak kunnen beide deuren helemaal open.
groet ad
Beste Ad. Gefeliciteerd met je LPG installatie. Krijg je geen spijt van. Ik rijd al jaren gas en lach al even lang. Ik ben vanavond net terug van vakantie uit Frankrijk. Gas (GPL) tanken geeen probleem. Is aan de snelweg wel duurder dan op andere plaatsen.
Je schreef, dat je een thuiskomertje had gekregen. Kun je me daar iets meer over vertellen. Ik zoek die namelijk al 1/2 jaa voor de MCV en ik kan hem niet vinden.
Hoe kom ik er aan? Help me even.
Daar heb je gelijk in, maar voordat die maandelijkse besparingen evenveel rente gaan opleveren als die 2000 euro, ben je wel een flinke tijd verder.
Het is maar een vereenvoudigt model dat ik gemaakt heb voor de berekening. Als je alle details gaat meenemen, veranderd het financliele plaatje nog wel iets. Ik ben er bijvoorbeeld ook van uit gegaan dat je alles op LPG rijdt. In de praktijjk zal je ook nog wel eens op benzine rijden. Dus al die details heffen elkaar dan wel weer op in de berekening.
een tijdje terug ook al eens op dit prikbord gevraagd naar een thuiskomertje. toen nog geen oplossing. en nu is deze er dus wel.
ik neem aan dat de et waarde oké is. ben benieuwd hoe hoog (diameter) is, dus velg inclusief band, daar ik deze het liefst rechtop achter de bankleuning wil plaatsen en dat hopelijk het afrolscherm dicht kan. zat deze werkelijk bij het totaalbedrag inbegrepen?
ter info, ik rij nog niet op lpg, maar overweeg het.
gr theo
Ook ik overweeg een Logan op gas, en het gaat uiteindelijk natuurlijk om het totale kostenplaatje. Geef ik die 2 mille niet uit aan een gasinstallatie, dan blijft die gewoon op de bank staan. Bij 5 % levert dat me dat 100 euro per jaar op. De besparing door het rijden op gas zal in mijn geval een veelvoud daarvan zijn, maar die rente moet uiteraard wel gewoon worden meegenomen in de berekening. In kostenplaatjes van de Consumentenbond wordt overigens ook de post renteverlies meegenomen (dat herinner ik me van jaaaaren terug, toen ik de gids nog las). Ter vergelijking: ik diesel nu in een vrij oude Zafira. Ruil ik die in tegen een MCV-7 op gas, dan geef ik zo'n € 15.000,– uit. Daarmee lever ik dus € 750 tot 840,– (bij 5,6% die nu al reëel is) aan rente-inkomsten in. Dat renteverlies neem ik mee in het totale kostenplaatje. En uiteindelijk zal die Logan er dan wel komen…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?