Vandaag de MCV weer opgehaald nadat er deze week LPG is ingebouwd. In totaal 5 dagen weggeweest. Maar dat is hun vergeven omdat de boel erg netjes is ingebouwd. Installatie technisch zit alles keurig en symetrisch, het oog wil tenslotte ook wat. Aan de onderkant zijn alle metalen delen netjes ingespoten met Tectyl en alle elektrische aansluitingen ook. Zelfs het gat van de bout en moer tbv het reservewiel is dichtgelast.
De eerste kilometers zijn ook gemaakt. Ik moet zeggen dat ik kwa prestaties geen verschil merk tov benzine. Het overschakelen van benzine naar LPG merk je niks van en andersom ook niet. Alleen als je toevallig precies op het moment van overschakelen je gas loslaat of net vol intrapt moet het systeem heel even nadenken en heb ik een hikje bemerkt. De motor lijkt op LPG stiller te lopen, produceert minder lawaai, raar eigenlijk.
Door het toegenomen gewicht achterin hobbelt de auto ook minder, de wegligging is eigenlijk verbeterd. Onze MCV is een 7-zitter en dus sowieso stugger geveerd. Een leuk bijkomend voordeel dus.
Ook heb ik de tank even volledig afgevuld. Bijna 30 liter voor 17 Euro. Zal nog lang duren voordat die glimlach van mijn gezicht is vervaagd.