MCV en LPG

• HenkM

Theo,

Ik heb 50 Euri betaald voor vloeistof + compressor. Verder heb ik me verwend met een wielhoes voor het geval ik toch een (volwaardig) wiel wil meenemen.

Ik weet niet of het mag maar kijk hier eens:

http://czakram.pl/sklep2/catalog/product_info.php/cPath/28/products_id/161

• HenkM

“Persoonlijk vind ik het erg onhandig als zo'n belangrijk indicatie instrument beneden op de middenconsole zou zitten.”

Ik rook :-( dus ben “verplicht” hiernaar te kijken op weg naar de asbak :-) .

Zie trouwens netje uit op het dashboard :-) , zijn de ledjes goed te zien als de zon schijnt (gebeurt trouwens toch maar zelden :-( )???

• Avaka

Is zo'n busje met Slime ook los verkrijgbaar? Ik heb namelijk al zo'n mini-compressor in mijn bezit. Ooit eens als surprise gekregen van de Goede Sint.

En wa kos da dan? :)

• HenkM

Yep, voor zo'n €17,- heb je alleen de vloeistof. Zag er laatst bij Halfords liggen maar ik heb niet gekeken of dit voldoende (473 ml) was voor een personenauto.

• Avaka

“Zie trouwens netje uit op het dashboard”

Dankje!

Maar als het er niet ‘Af Fabriek’ uitziet moet je er niet aan beginnen vind ik….. :)

Niks zo erg dan wanneer iemand tegen je zegt “dát heb je zeker zelf gedaan” ….. dat is dodelijk….

En of de boel wel afleesbaar is tussen de zonnestralen weet ik nog niet.

Dan hou ik desnoods mijn hand er wel even voor. Als jij dan even wappert om de sigaretten rook te verdrijven…… :D

• Rudy

Hoi Avaka,

Opa heeft wel eens per ongeluk de MCV op benzine gezet, Tja dat doet pijn als je er na 200km achter komt.

Dus de meeste ideale oplossing op de console is het in mij ogen ook niet.

Maar je moet je tank maar eens leegrijden (mag bij deze installatie) dan komt er toch een partij herrie uit die schakelaar niet normaal meer.

Net zolang dat jij als bestuurder, bevestigd dat je weet: “Ik loop nu op benzine, dus pas nu op je portemonnee”.

Mgr

Ruud

• theo

dank je wel Henk

• Avaka

Ik ben dan ook zeker van plan om de LPG-tank de eerste keer helemaal leeg te rijden. Gewoon om te zien hoeveel kilometers ik er mee maken kan en hoeveel liters er daadwerkelijk in kunnen. En dat het ding hard bléért geloof ik meteen.

• Rudy

Hoi Avaka,

Dat leegrijden moet je inderdaad eens doen, schrik dan niet als je de slang op de vulnippel zet.

Voordat je de knop voor het tanken indrukt hoor je al gas stromen, de lege tank zuigt nl de hele slang leeg.

Ik heb gezien op de sticker van de tank dat er een 69 liter tank onder zit, maar heb al een aantal keer 62,2 of 62,3 liter in de tank kunnen krijgen.

Bij mijn vorige auto,s was het om de 350 a 400 km tanken, ik rij (5 pers uitvoering) rond de 675 per tank.

De eerste keer dacht ik echt “ik mankeer wat aan mijn ogen”……

LPG is voor mij DE MANIER samen met Dacia om toch nog een beetje betaalbaar te kunnen rijden.

Mgr

Ruud

• Intruder

Wat kost een gastank inbouw??

En wat betaal je voor wegenbelasting??