prijs verhoging voor logan

• magomat

in Frankrijk wordt de prijs 200€ duurde vanaf 2 juni.

ik ben benieuwd dat wanneer de wagens hier worden gelanceerd de nieuwe mcv men de prijzen ook gaat verhogen.

olieprijzen,materiaal kosten,personeelskosten enz. er zijn reden genoeg om dit

door te voeren.

Bij de voorstelling zullen we daar wel uitsluitsel van krijgen denk ik.

mensen goed weekend

• Gunter

Hier is op 1 juli al een prijsverhoging geweest, ook 200 €.

Weet het omdat wij oorspronkelijk een referte hadden die liep tot 31 juni? Maar toen is m'n vrouw ziek geworden en is de aankoop ervan effe uitgesteld geweest.

Tien we dan einde juli toch naar de garage gingen was die 1e referte natuurlijk vervallen en viel het op dat alles net dàt duurder was geworden.

De auto op zich 200 € en accesoires ook een sikkepit. Airco vb. was voordien 900 € en toen plots 1000 €.

• Dieseltje

Wat betreft de prijzen, daar word je gewoon ziek van hier in Nederland.

Op 1 april kwam ook al de fijnstof tax erbij voor de diesels en ik bestelde mijn dieseltje op 6 april omdat ik nog wat meer bedenktijd nodig had, dus had ik te maken met een prijsverhoging van maar liefst € 2200,=. Dit is dus als het ware gewoon een boete die je moet betalen. Normaal als je en boete niet kan betalen kan je ook een paar dagen achter de tralies gaan zitten maar deze optie had ik helaas niet, anders had ik ook nog een paar dagen op kosten van de overheid kunen teren om zo toch nog een beetje te kunnen profiteren van de prijsverhoging. Maar nu ik mijn dieseltje heb is de pijn in mijn portemonnee toch wel iets minder geworden.

Gerrit (dieseltje)

• magomat

Awel

dat had ik hier in België niet gezien. Het is niet veel maar overal een beetje begint aardig op te lopen hé.

en de basis versie zal wel gelijk blijven dan kunnen ze uitpakken met hun goedkoop autootje.

ondertussen langzaam de prijzen opvoeren goed gezien van Renault.

Wij zijn toch echt citroenen he die langzaam worden uitgeknepen.

• wimpie

Helaas, begint héél langzaam te komen wat ook jaren terug bij skoda gebeurde, loonsverhogingen in de fabrieken, te snelle vernieuwingen aan de modellen, niet gangbare modellen uit de collectie halen, basis model goedkoop laten en accesoires procentsgewijs opvoeren, zodat we over enige jaren een auto kunnen aanschaffen waarop wél een marge zit, dus duurder in aanschaf.

• magomat

Inderdaad

dit zal onvermijdelijk het gevolg zijn.

Het beest winst is gulzig en zeker dat van de aandeelhouders.

Langzaam maar zeker groeien we daar naar toe.

Dus moeten er zeer snel concurrentie komen zoals de Talbot van de PSA groep.

wat de aandeelhouders beslissen komt toch niemand te weten .

Zulke beslissingen worden aan de top genomen .

• Avaka

Nou nou nou wat een somberheid. Kom op zeg, de verhoging van die paar honderd Euro wordt hier uitgelegd alsof de zondvloed over ons heen komt.

Lijkt me dat er eerder sprake is van een inflatie correctie dan een echte structurele prijsverhoging.

Alle prijzen stijgen, ook die van voeding, energie en dus ook van auto's.

Mocht de nieuwe MCV 2000 Euro duurder uitvallen dan hebben jullie gelijk.

Maar laten we de echte nieuwe prijzen eerst maar eens afwachten toch? :)

• Reginald P.

Waarom komt me, dit draadje zo doorlezend, nu toch telkens opeens dat leuke, en o-zo ‘to the point’ gezegde weer boven?!

“Het is nooit goed of het deugt niet…”

:D

Dekt de lading hier wel 'n beetje, denk…

;)

• magomat

dat gezegde gaat hier niet op.

Aan de wagens is niet op aan te merken.

ik probeer iedereen in mijn omgeving ervan te overtuigen dat je nergens beter waar kunt kopen voor het zelfde geld.

Het is niet allemaal perfect maar ik kan je zeggen uit eigen ervaring koop een mercedes of een chrysler voyager en je zit meer meer miserie dan met een Dacia bijeen kan denken.

Alleen ben ik bang dat de aandeelhouders het goede idee van de toenmalige Renault directie gaat zien als een goude koe.

Aandeelhouders zijn het langetermijn gevoel kwijt. Het is nu onmiddelijk winst nemen.

Maar daar heeft niet de directie van Renault veel aan te zeggen laat staan Dacia.

zij moeten ook luisteren naar het bestuur.

Het produkt en het idee is echt op het goede moment met het goede produkt.

Of het zo zal lopen is alleen maar op termijn te zien.

Dus moeten we ons nu nog niet echt druk maken hierover.Ik zou het spijtig vinden.

(het was maar mijn mening niemand hoeft die te onderschrijven) en ik kan andere mening best waarderen, dit maakt een forum leuk ieder zijn idee of mening zonder een ander te kwetsen.

• Avaka

Ja tuurlijk, iedereen mag een mening hebben, geen probleem.

Alleen zou een mening wel ergens op gebaseerd moeten zijn.

Persoonlijk hou ik erg van discussieren maar dan wel met argumenten.

Ik zou het erg op prijs stellen indien je enige onderbouwing kunt aanbrengen.