prijs verhoging voor logan

• Reginald P.

Oh.

Haha!

:D

Dus. Nee! Dat moest er nog 's bijkomen, dat je iets op de Logan zelf aan te merken had!

:wink:

Vond ‘t alleen nogal frappant, dat je enerzijds in de per kubieke meter goedkoopst en best rijdende wagen rondtuft, en je aan de andere kant een -door de ’opgevoerde' prijzen (“begint aardig op te lopen”…) van Renault- uitgeknepen citroen voelt. Vonnik -vergeef me de beeldspraak- een beschouwing die me iets te ver naar de zure kant door sloeg. 't Rijmt gewoon niet met elkaar!

Die gouden koe van Renault IS er immers al: de Logan. En wel op de manier zoals 'ie nu in de markt gezet wordt. Stapelfeestvierendhorendolblij, zijn ze, daar bij Renault, met die Logan, in alle opzichten. En niemand zal Renault gaan vertellen hoe ze de Logan in de toekomst moeten prijzen, want dat doet alleen, eh…, Renault zelf. En de laatste die zich daar druk over zal maken, ben ik. Grappig vond ik het, dat jij dat blijkbaar wel doet…

Zeker, nu Renault met de nieuwe Sandero en de vernieuwde Logan Sedan een nòg goedkopere auto (want duidelijk nòg meer waar voor ook maar nauwelijks meer geld) beschikbaar heeft gemaakt. Fantastisch, zoals binnen precies hetzelfde concept, die Sandero -door een nòg iets slimmere aanpak- een portie ‘sjeu’ en ‘swing’ te berde brengt, die bij de eerste Logans Sedan (voor -naar doodgewone inflatie- dezelfde prijs!) zo heel kort geleden nog maar volstrekt onmogelijk werd gehouden. En de prijsontwikkeling rondom de vernieuwde Logan Sedan kun je simpelweg 1 op 1 projecteren op die van de aankomende vernieuwde Logan MCV want de veranderingen zullen exact vergelijkbaar zijn.

“Alles wordt alleen maar duurder”, hoor je vaak verzuchten… Verdulleme: een 5-deurs Renault 19 RL 1.4 -zompige plastic rammelbak met een van vermoeidheid dreinende 60pk ondernokker onder de kap- kostte aan het eind van zijn loopbaan in ‘96 12.500 euro, en dat ongecorrigeerd voor inflatie! Een in ALLES -behalve (rij- en bouw-) kwaliteit; die is stukken beter!- vergelijkbare Sandero, de 1.4 MPI, kost nu VIER mille minder. Dat men toen gewoon vaak voor zo’n basis-model ging en genoegen nam met ‘zwengelraampjes’, en binnen 10 jaar iedereen opeens te beroerd is geworden om meer dan ‘n knopje te beroeren, moet er ’n raampje open, is een ander ding. Maar zelfs DAN, en gá je voor de fully-loaded en (in de file even snelle) Sandero 1.6 MPI Lauréate, ben je absoluut maar zeker indien omgerekend voor inflatie, nog steeds een MILLE minder kwijt dan toen voor die kale 19…

:)

Reginald

• Remco Jan

Het feit dat de Roemeense arbeiders een fatsoenlijker salaris gaan krijgen vind ik nou niet iets om met “helaas” te bestempelen. Ik zou het “helaas” vinden als die mensen geen hoger salaris zouden krijgen ondanks het succes van Dacia.

En buiten dat, is iedere leverancier vrij om zijn prijzen aan te passen. De markt bepaald uiteindelijk de juiste prijs. Als ze te duur worden vult een ander dat gat wel weer (als Dacia te duur wordt, zijn er genoeg Chinese bedrijven die ons betaalbare auto's wil leveren….).

• robert

hallo allemaal

we zijn in nederland schijnbaar gewent geraakt aan de prijs verhogingen , onze overheid verzint nog al wat heffingen die ze op een lepeltje aan het nederlands

volk voeren , en deze slikt alles wat er op legt als zoete koek ik weet dit is geen forum voor politiek maar moet ik toch ff kwijt ,vergeet niet inmiddels meer als 55% gaat naar de overheid bij de aanschaf van een nieuwe auto , dacia rekend afleverkosten is normaal en de dealer schept er nog wat bij in de vorm van een matte set voor ruim 400 euro noemen ze afleverpakket nu weer 200 euro als inflatie nog wat en wat er nog gaat komen in ieder geval gaat hier van maar heel weinig tot niks naar de mensen die bij dacia werken.

mvgr

robert