Ik rij al jaren in een Renault 25 V6. Rijdt uitermate goed.
Laatst een proefrit gemaakt in een hyundai I20, ik ben nu nog in shock, harde stoelen en knetterhard geveerd tov de renault 25
Wat jij beschrijft is de situatie van behoorlijk lang geleden. Ik dacht het vroeger ook.
Duitse auto's zijn een stuk comfortabeler dan vroeger, terwijl Franse auto's een stuk degelijker/steviger zijn geworden. In een Xantia zaten van die zachte stoelen waar je na een paar uur een zere rug van kreeg. Een nieuwe C5 heeft vrijwel net zulke “harde” stoelen als een Passat. Het groeit allemaal een beetje naar elkaar toe. Waar de grote Franse auto's nog wel in uitblinken (vind ik) is dat het er allemaal wat luchtiger en ruimtelijker uit ziet.
En wat doe ik? Ik ruil vrijdag m'n fantastische Grand Scenic in voor een…Daas op lpg. Ik ga het comfort en de fantastische motor van de Scenic zeker missen. Maar de Daas is even ruim, net zo praktisch en rijdt helemaal niet verkeerd. Ik heb zowel in een 1.6 als een 1.6 16v een ritje gemaakt en verbeelde me dat de laatste wat stiller is..Het schijnt dat deze inderdaad extra isolatie heeft. Uiteindelijk was een maandelijkse kostenbesparing van zo'n 30% doorslaggevend.
Het is wellicht een late reactie, maar ik heb inmiddels 2 vakanties met de MCV 1.6 MPI naar Spanje gemaakt, waarbij standaard de terugreis in een keer gereden wordt (ca 1300 echte km's) met aanhanger, fietsen en dakkoffer. dat ik na 17 uur onderweg fris uitstap kan ik niet zeggen, maar ik heb geen last van mijn rug of andere zitpijntjes.
Ik rij regelmatig grotere afstanden met andere merken zoals peugeot, Volkswagen, Citroen, Renault en Skoda. ik kan niet zeggen dat de Dacia slecht zit. Uiteraard stap ik in de Renault Megane met alle toeters en bellen erop, dan is het duidelijk dat deze van een betere kwaliteit is, maar dan is de prijs er ook naar. Ga je in de Dacia Ricardo stoelen zetten, motorisolatie optimaliseren, bodemisolatie verbeteren, enz enz dan maak je de Dacia uiteraard stiller en comfortabeler. En dan nog haal je niet de prijs van de “duurdere” auto.
Ik ben tevreden met de MCV zoals hij is
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?