watssound ws-164b

• hp

mijn vorige telefoon (nokia n95 8GB) wou ook niet altijd bluetooth-en, maar mijn nieuwe gelukkig wel.

maar ik heb een ander probleem:

alle geheugenfuncties vallen steeds weg bij het uitzetten van de radio.

dus ik moet elke keer weer de zenders instellen en ook de DSP enzo… dat schiet niet op!

na het uitzetten van de auto speelt hij ook nog enkele seconden door voor hij uitgaat.

ik dacht, wellicht zijn aansluiting 4 en 7 verwisseld (sommige merken hebben dat volgens het boekje) maar als ik die omdraai wordt het alleen maar nog erger.

weet iemand raad?

• toine60

Meet eens met een lampje welke draad constante stroom geeft en welke door het contact wordt geschakeld. Laat het proeflampje er aan en kijk wat er gebeurt als je het contact uit zet. de spanning van de geschakelde draad moet meteen wegvallen. De radio heeft geen spanningsdip opvang die de radio laat doorspelen als de spanning eraf gaat.

• hp

de oorspronkelijke aansluiting is toch de goeie.

uit lang speuren op het net heb ik inmiddels wel ontdekt dat als ik mijn auto start met het frontje van de radio eraf, alle instellingen bewaard blijven.

ik moet de radio na het plaatsen van het frontje wel opnieuw aanzetten.

kan doorlussen van aansluitingen 4 en 7 kwaad?

• HenkM

JA, dat kan kwaad.

Hierdoor komt permanent 12V op delen van het (auto) circuit waar dit niet de bedoeling van is.

• toine60

doorlussen van constante stroom naar de gestuurde stroom kan geen kwaad als je de kabel van de gestuurde stroom van de auto er maar niet bij doet.

Moeilijk gezegd, maar alleen de kabels van de radio kun je bij elkaar stoppen.

• Avaka

Het is de bedoeling dat je de geschakelde ader doorknipt en alleen het deel dat naar de radio doorloopt op de vaste 12V zet. Even het loze afgeknipte gedeelte isoleren en klaar.

Voordeel is dat je de radio nu ook kunt gebruiken zonder dat de auto op contact staat. Handig bij het wassen en poetsen. Wel moet je met de hand de radio uitzetten als je de auto afsluit. Maar dat went snel.

• hp

ok.

bedankt allemaal voor alle hulp en info.

ik heb besloten om toch maar niets door te lussen maar gewoon het frontje van de radio eraf te halen (openklikken is genoeg) voor ik de auto start.

dat werkt prima. alle geheugens en instellingen blijven dan bewaard.

verder doet de blue-tooth het op mijn nieuwe gsm perfect.

de nokia N95-8GB was/is dus het probleem en niet de radio.

iedereen verder succes gewenst met alle andere problemen.

gegroet allemaal!

• piet pelle

http://www.gebruikershandleiding.com/Watssound-WS-164B/handleiding-5-444556.html

Hier staat ie in pdf,

Gret,

Piet

• Ben Amar

Beste meneer/ mevrouw,

Sinds ik de radio heb ontvangen, doet hij het niet.

Ik hoor geen geluid, ik zie slechts titels.

De usb, bluetooth en cd-rom functioneren wel goed alleen de radio niet.

Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste oplossen?

Met vriendelijke groet,

A.ben Amar

Tel nr :0622127108

• Avaka

Antenne goed aangesloten?