Valend Knipperlicht

• Will

Ja hoor het heeft weer eens geregend,dus doet mijn linker achter knipperlicht het niet meer.Heb dit al eens eerder gehad en heb toen het lampje verwisselt,en dat leek wel te helpen.Alhoewel de oude lamp niet stuk was.Maar telkens na een periode van regen dan stopt deze ermee.Vanmiddag maar naar de dealer,ben zeer benieuwd naar de oorzaak en oplossing.

Will

• Gerrit

Het zal ongetwijfeld met vocht te maken hebben. Dus ook even checken of de auto van binnen niet vochtig word, want ik vind de constructie van de achterlichten niet echt optimaal moet ik zeggen. Ook ik moet naar de dealer terug i.v.m. kale plekjes door het schuren van de plastic pennetjes op de lak bij de achterlichten. Dit is ook al een heel lang bekend probleem, maar ze leveren nog steeds de auto's af met deze zogenaamde kinderziektes. En dat vind ik toch wel een min puntje.

mvgr Gerrit

• Will

Net terug van de garage en ze konden niks vinden,lichten waren helemaal droog van binnen en de stekkers was ook niks mis mee..Licht deed het overigens gewoon weer.Ze hebben voor de zekerheid wel een gaatje geboort voor eventueel vocht,we wachten maar weer af. Als het weer gebeurt mag ik weer een afspraak maken van ong. 2 uurtjes (ik had het idee dat ze het een beetje druk hadden) .

We wachten af.

Will

• Reginald P.

Ik anticipeerde op een stukje over een dof wordend knipperlichtglas.

Valend, dus.

Maar dit gaat over een kapotte richtingaanwijzer…

Falend, dus.

;)

OK. Geen idee waar ‘t exact door zou kunnen komen, overigens. Bij mij vorige auto was een forse dreun met de vlakke hand vaak afdoende (zowel in het weer werkend krijgen van voornoemde functie als voor het afreageren van m’n ergernis), maar die was dan ook 14 jaar oud…

:D

• Vinnie

Doet me denken aan de knipperlichten vóór bij een Renault 4 … Elke week even wiebelen aan het lampje … aarghhh!

Het helpt goed als de fitting en lampvoet met een beetje vaseline vettig worden gemaakt.

• Will

Heb ik ook al geprobeert maar hielp niets,opeens doet hij het gewoon weer na een periode van droogte.En toch was er nergens vocht te bekennen.

• Piewie

Mijn knipperlicht gaat ook aan en uit, vooral als ik links af sla. :-)

• Rudy

Hoi Will,

Mijn MCV komt uit Mei 2008, in dit type zijn de connectors van de achterlichten gewijzigd (zeg maar Fase 1B).

Nu heb ik een keer het achterlicht uit mijn handen laten vallen, op de trekhaak en daarna op de stoeprand.

Resultaat een stuk afgebroken, dus een nieuw achterlicht besteld via de dealer, hier kreeg ik het het achterlicht met het ‘oude’ binnenwerk.

Dit binnenwerk is wel uitwisselbaar met de nieuwe uitvoering (lees: nieuwe connectors), dus heb hier een nieuw binnenwerk liggen van zeg maar de eerste MCV,s.

Als je wilt kan ik dat binnenwerk 7-6-2009 naar de meeting meenemen, ik heb er zelf niets aan dus als ik een ander kan helpen dan doe ik dat graag.

Laat ff wat weten, een ander verhaal is natuurlijk: je zit nog in de garantieperiode dus ik snap ook wel dat je misschien niet zelf wil sleutelen aan je MCV.

Mgr.

Ruud

• Will

Ik had ook eens iets gelezen dat het mss aan het relais kan liggen maar dit was op de site van Ger en dat kan ik niet meer achterhalen.Het onderwerp was,,knipperlichtkermis,,

Weet iemand hoe ik hier weer achter kan komen of kan iemand het zich mss herinneren?

Will

• Gerrit

Hoi Piewie,

Moet je naar rechts ook eens proberen. Als die dan ongeveer hetzelfde doet, dan zit het waarschijnlijk in je clignoteur. Daarom gebruikt ik de richtingaanwijzers niet meer. Ik steek nu gewoon mijn hand uit als ik de hoek om ga. Moet je wel even de raampjes open zetten trouwens. :D

Gerrit