fietsdrager aldi

  • caluro

    hallo, heeft er iemand van jullie ervaring met de fietsdrager die de Aldi verkoopt?

    alle info is welkom !

  • sergeh

    Ik heb de mijne al een jaar of 2 gekocht bij ALDI en ik ben er zeer tevreden over.

    Het is zeer degelijk en gemakkelijk in gebruik.

    Een reden dat het zo goedkoop is zeker dat je het in een bouwpakket krijgt en dat je het zelf moet in elkaar steken.

    Maar dat is niet zo moeilijk er zit een goed plan bij.

    Ik zou het zeker terug kopen.

  • kniletrab

    Ook zo'n 2 jaar geleden gekocht. In elkaar zetten is makkelijk. Het is wel een relatief zwaar exemplaar met veel scherpe kanten. Het ‘op de auto zetten’ kost enige tijd. Zeker het aandraaien van de drager op de trekhaak is wat onhandig en zwaar. Ook staat hij niet helemaal recht, maar dat mag de pret niet drukken. De fietsen zijn wel stevig vast te zetten. Bij een grote fiets met breed stuur raakt tijdens het rijden het handvat net het achterraam. Ik los dat op door of alleen het tweede stuk te gebruiken, of de kleiner fiets van de twee dicht bij de auto te plaatsen. De drager zelf hangt bij geen gebruik op z'n kop tegen aan het dak van mijn garage, met de grote beugel tegen de muur. Het witte nummerbord heb ik trouwens voor de zekerheid met extra moertjes en boutjes vastgezet.

    Kortom: kleine prijs, veel plezier, (met wat kleine maar zeer overkomelijke minpuntjes).

  • caluro

    hardstikke bedankt voor jullie info,Maandag na mijn werk meteen even langs bij de aldi !

  • John

    Mocht je in de 7polige stekker het mistlicht aan willen sluiten (zit alleen in het 13 polige deel). Dan moet je er rekening mee houden, dat de nummering in de stekker niet kan kloppen. Ik heb er aardig op zitten puzzelen. Bij de aansluitpinnen staat de verkeerde nummering. Voor de rest werkt alles wel.

    Houd hier rekening mee voor je kabelboom wegsmelt.

    Groetjes John

  • Luuk

    Gewoon een tip: op marktplaats kun je misschien voor minder geld een betere krijgen. Zelf hebben we de Twinny Load, die met een handig hulpstuk in de garage aan de wand hangt. Hij bevalt goed. Iemand in Almere biedt deze bijvoorbeeld nu aan met een vraagprijs van 35 euro.

  • toine60

    Als je een mistlamp wilt aansluiten bij een 7-polige stekker kun je daar de constantstroomaansluiting voor gebruiken.

  • jackmol

    op een fietsendrager is een mistachterlicht niet verplicht hoor…….

  • Marcel

    Over fietsdragers gesproken, weet iemand of er fietsdragers die voor 4 fietsen geschikt zijn, op een standaard dacia trekhaak kunnen, MCV overigens? En zo ja, evt een merk, of type ?

    Bedankt

    Marcel

    :)o:)-D

  • Rudi

    Geachte, ik heb nl ook een gekocht, omstreeks mei, maar blijkt dat de mistlamp niet werkt op de 7 polige stekker, als deze erop zit moet dat toch vanuit de fabrikatie werken denk ik.

    U hebt de oplossing al gevonden denk ik, zou u me die kunnen doormailen aub , met zeer veel dank!