Temperatuur 2 streepjes

• compie67

ben echt benieuwd naar jou thermostaat en meter verhaal hoor, vind (vond) het gewoon vreemd dat ineens dit was, en zeg nu zelf zo koud is het nog niet geweest hoor.

we wachten we even af wat jou bolide doet na het garage bezoekje

Compie

• compie67

Daciast Schreef:

——————————————————-

> Ik merk zelf dat het inmiddels, door de gedaalde

> buitentemperatuur, een stuk langer duurt voordat

> de vier strepen verschijnen. Heb je al een wat

> langere rit geprobeerd, met een stuk snelweg

> bijvoorbeeld? Helaas vermeld je namelijk niet wat

> voor type weg, en hoeveel kilometer je gereden

> hebt vanaf de dealer naar huis…

Hoi, zo nu een paar dagen de auto weer in bezit, en gister een rit gemaakt van Almere naar dronten, is een stuk snelweg overgaand naar een weg waar je 80 mag, wel geteld 1 keer op de vier bekende strepen gezien verder is het bij de twee strepen gebleven.

• verkaely

Mogelijk blijft de van draaien en is de voeler hiervan stuk. De van blijft dan constant draaien en koelt de koelvloeistof continu. Deze wordt dan onder het rijden te sterk afgekoeld door zowel rijwind als van. De van zou alleen bij moeten springen bij signaal van overschrijding max koelvloeistof temperatuur.

• vleutmans

de FAN springt pas aan als ik eens in de file sta (ik zie dan ook pas 4 streepjes, en die blijven dan ook staan tijdens filerijden) , dus de fan draait dus niet continu.

P.S. 21 dec. gaat m'n daasje naar de garaasje (beurtje, kleppen stellen en temp. nakijken/thermostaat).

• vleutmans

hoi

de thermostaat is vervangen, maar de temperatuurmeter geeft nog steeds 2 streepjes aan, dus dat geeft aan dat de temperatuuruitlezing afwijkt.

Nu ik weet dat de motortemperatuur in orde is, laat ik het zo.

Mogelijk dat ik in de toekomst de temp. sensor eens laat vervangen voor een paar eurootjes.

gr.

michel

• Demietri

Dit draadje loopt al lang, dat weet ik.

Maar omdat ik nu ook een vraag had over de “streepjes ” op het scherm, kwam ik toch weer hier uit.

Ik vond het vreemd dat er maar 4 streepjes waren.

Ik dacht namelijk dat het er eerst meer waren.

Omdat ook mijn brandstof verbruik er omhoog ging, de motor niet zo lekker meer liep en bij een brandend brandstof lampje er maar net 40 liter benzine in paste, dacht ik dat er eindelijk iets mis was met onze Stepway 2010.

Even naar Zeeuw en daar is de auto aan de diagnosekast gehangen en uitgelezen.

Resultaat.

Motor komt op temperatuur. = goed

Thermostaat is normaal dicht. = goed

Thermostaat gaat pas open als de motor een tijdje draad = goed.

Display werkt goed = goed.

Waarschijnlijk heeft de auto dus altijd maar 4 streepjes gehad…

Omdat ik eigenlijk altijd “iets te amicaal” daar binnen kom en nu pas de tweede keer met de auto binnen kom (eerste keer was de servicebeurt) was ik wel vergeten om heel duidelijk te vragen of het luchtfilter vervangen kon worden.

Heb ik dus vandaag maar zelf gedaan

Vandaag heb ik zelf wel even een nieuw filter er in gedaan.

De auto had het in ieder geval weer minder benauwd en klinkt nu weer lekker.

4 Temperatuur streepjes is blijkbaar gewoon voor een Dacia.

• kees

Ga nu maar de zender vervangen dan zal je zien dat het probleem weg is,het zelf ook dit probleem gehad slechtlopende motor enz.

Na vervanging zender 4 streepjes en een mooi lopende motor kosten 40 euro en het is heel goed zelf te doen.

• kees

Ook het benzine verbruik zal zich gaan verbeteren( zuiniger lopen).Er zit nemelijk een serie zenders tussen die na een jaar of 3a4 verkeerde waarde aangeven laat deze zender vervangen echt je hebt er plezier van en het is echt de termostaat niet.

• DerRudy

Kijk eens op onderstaande link voor meer informatie:

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,14722941,14723852#msg-14723852

mgr

Ruud

• remcora

Het is weer koud. Het valt op dat de temp.meter nauwelijks tot 4 streepjes komt. Pas na ongeveer 30km rijden bereikt hij de 4. Indertijd is al een sensor vervangen. Binnenkort moet de auto voor een beurt en dan komt het op het aandachtslijstje.