Voor het geld dat je aan een dergelijke behandeling uitgeeft hoef je het niet te doen.
De meerwaarde is, ook te lezen in de voorgaande reakties, gering.
Ook ik heb bij de dealer, toen ik het contract tekende voor de levering van een nieuwe Duster, gevraagd naar de mogelijkheden van een Waxguard.
Hij gaf mij ook de mogelijkheid van een Waxoyl-behandeling.
Een kennis van mij is autocleaner en dealer van enkele gerenomeerde poetsmiddelen. In het verleden is hij tevens dealer / distributeur van Waxoyl geweest. Hij heeft positieve ervaringen met Waxoyl. Ook kraakt hij het niet af, maar je moet het zo bekijken:
De werking van een dergelijke waxguard is in de eerste maanden het beste. Daarna neemt de bescherming zienderogen af. Een dergelijk bedrijf kan dus nooit garantie geven voor een aantal jaren. Daar moet ook duidelijkheid in bestaan.
Nu heb ik hem gevraagd of het überhaupt nuttig is om een waxlaag op een nieuwe auto aan te brengen. Volgens hem is dat zeer zeker zo.
Daarop vroeg ik hem of die vlieger dan ook bij pas afgeleverde auto's opging, aangezien er wordt gezegd dat de lak dan nog niet uitgehard is.
Zijn antwoord was dat er tussen spuiten en afleveren van een auto doorgaans een aantal maanden zit en de lak dan wel in een dusdanige mate is uitgehard, dat je daar een waxlaag op aan kunt brengen.
Het voordeel van een waxbehandeling op schone lak is denk ik wel duidelijk. Er hoeven geen uitgebreide voorbehandelingen met Clay enz. aan vooraf te gaan en het resultaat is dan ook mooier.
Voor mijn nieuwe Duster heeft mijn poetser een waxguard waarmee hij veel betere resultaten heeft bereikt dan met Waxoyl. Dit merk laat er ook geen duidelijkheid over bestaan dan een dergelijke laag in de loop van de tijd zijn functie verliest.In de eerste 10 maanden neemt de werking 10% af en het merk geeft dan ook 1 jaar garantie.
Wassen van de wagen kan tussendoor altijd en de wagen zal dan als nieuw glanzen (door het gladde oppervlak hecht vuil zich minder snel en is veel gemakkelijker te verwijderen).
Ik heb slechte ervaringen met de kwaliteit van het poetsen bij een standaard afleveringsbeurt bij nieuwe auto's en heb in plaats daarvan bij de dealer de waxguardbehandeling (nee geen Waxoyl) kunnen bedingen bij de aflevering van mijn Duster.
Het verschil heb ik al mogen zien bij een vorige aflevering en dat zag er bijzonder fraai uit.