automatische ruitenwisser/sproeier duster

• marcomcv

Wat ik me nu al even afvraag.

Als je bij een Duster de ruitensproeier activeert ,gaat dan de wisser ook automatisch aan.

Bij de MCV is dit zoals geweten niet zo , nu weet ik eigenlijk zelfs niet hoe het op dat vlak zit met de sandero/stepway;

mvgr

Marco

• Ilona

Ik ga de ruitersproeier uitproberen vanmiddag.

Heb nl. een proefrit, je hoort het dan wel…

Groet Ilona

• wimpie

Op mijn logan sedan ook niet automatisch, maar ik vind het beter zo, eerst sproeien, dan wissen, nooit meer krassen van de eerste droge wisservegen, kwestie van wennen.

• Avaka

Mijn idee! Ik vind het juist een pré dat op een Dacia geen automatische wisser zit.

Op mijn zakelijke auto (Megane) zit het wel en deze begint altijd te vroeg met wissen. Net als er enkele spetters op zitten wist ie al. Gevolg zijn vuil strepen en dus is extra lang sproeien nodig om die strepen weer weg te krijgen. Als de ruit eindelijk schoon is wordt het geheel notabene na enige seconden nog eens nagewist. Meestal heb ik dan weer strepen………. Waardeloos vind ik dat.

De Dacia oplossing lijkt goedkoop maar is het in de praktijk niet. Het is voor mij perfect.

• HenkM

Als de Duster er is (:P) ga ik i.i.g. kijken of, net zoals bij mijn huidige MCV, deze modificatie ook toe te passen is op de Duster.

Door de vertraging van wissen is de ruit na deze modificatie voldoende nat. Tevens is het aantal wisbewegingen afhankelijk van de tijd van sproeien.

Het is wel leuk dat mensen die het niet hebben een negatief oordeel vellen terwijl ze niet weten hoe het exact werkt (de wisvertraging en de wisbewegingen).

Het modificeren is trouwens een klusje van ca. 15 minuten.

• Jubbels

Hier heeft HenkM inderdaad gelijk in. Na de modificatie, als je sproeit duurt het even voordat de wissers in beweging komen.

Heb er zeker geen spijt van en het draadje leggen is zo gepiept.

• Barrabas

Als het reservoirtje nog maar eens leeg is,heb je inderdaad een reuzegroot probleem met je voorruit.

• Ferm

Als je de ruitenwiser van de MCV in de intervalmode hebt staan en je gebruikt dan de sproeier dan reageert de wisser automatisch direct na het sproeien.

• DerRudy

@Avaka,

Die zogenaamde Teardrop functie kan je overigens laten uitzetten in de boordcomputer (bij de Megane) , de dealer kan dit eenvoudig programmeren.

mgr

Ruud

• GJvdZ

Het is wel slechter voor de verkeersveiligheid, want je moet nu 2 acties doen ipv 1. Als de spoei-wisinstallatie goed is ontworpen hoeft het helemaal geen probleem te zijn om met 1 druk op de knop te sproeien en te wissen.