Accessoires prijslijst Duster?

• GJ

Het maakt uit of de dealer de spullen er voor levering (of een dag na de factuurdatum) erop schroeft, of dat het “af fabriek” opties zijn. In het laatste geval zit er BPM op. Het zou mooi zijn als de dealer in staat zou zijn om de extra's van een Laureate achteraf aan te brengen, maar dat lukt helaas niet…

• ger 52

Beste mensen, alles wat af fabriek komt, dus autoradio, airco, lichtmetalen velgen e.d. is onderworpen aan BPM, een achterlijke belasting waarop ook nog BTW wordt berekend als verdubbelaar. Spullen die, nadat het op kenteken gezet wordt, door de dealer worden gemonteerd, wordt alleen BTW betaald. Enkele weken geleden was ik bij Pon in Leusen en op een aantal duurdere auto's werden de stoelen voorzien van echt leer. Met de fiscus had men een speciale afspraak dat hier geen BPM op behoefde te worden betaald, ondanks dat de auto nog niet was geleverd.

• Mathijs

Ik heb zaterdag de Duster Laureate besteld, met armsteun, leder stuur en packlook.

Bij 3 dealers geweest voor een offerte en wat bleek dat er in de accessoires zoals armsteun en trekhaak ruim 85 euro verschil zat.

Natuurlijk voor de laagste prijs gekregen.

Zoals ik al eerder schreef effe “shoppen” bij verschillende dealers kan geen kwaad.

• Maverick

Een prijsverschil had ik ook geconstanteerd op het eerste gezicht, maar volgens de dealer is er een verschil tussen de armsteun van de Duster (220 EUR) en die van de MCV (185 EUR) en bieden dealers dan de MCV versie aan.

Ik weet niet of dit echt zo is, maar als er werkelijk verschil is moet je goed opletten dat je geen MCV armsteun krijgt tenzij dat niets voor je uitmaakt en gewoon past/staat.

• henk

ik zou geen lichmetalen velgen engeen radio nemen

• henk

licht metalen velgen zou ik er niet bij nemen. die kan je beter zelf koopen .dan heb je gelijk velgen waar je winter banden om kan laaten leggen. een paar mooie velgen koop je op internet voor een paar honderd uro .wat betref een radio ik koch op de zwartemark een pioneer voor 65,00 uro.

• Roland

De prijzen voor de accessoires schijnen overal hetzelfde te zijn, alleen per garage zijn de werkplaatskosten verschillend. Moet eerlijk zeggen dat ik wat schrok van de prijzen die ik opgevraagd had:

Dwarsdragers € 158.27

Dakkoffer 480 Touring Line € 409.13

Middenarmsteun € 256.03

Het zal dus allicht schelen om hier en daar eens te shoppen….

• Maverick

Wat een absurde prijzen::o

Volgens mij kan je een paar universele dwarsdragers voor wel wat minder vinden.

Ook een ‘mooiere’ dakkoffer lukt nog wel voor minder B)

Maar ik blijf mij verbazen over die middenarmsteun! ik ga me daar maar eens in verdiepen als ik m'n Duster heb.

• Maverick

Zomaar wat ge-googled en kwam de dakkoffer ‘Autoboxx Clan500’ tegen.

Een stuk aantrekkelijker geprijst en een veel mooier design. (helemaal bij m'n Noir Nacre Duster)

Ik zal eens kijken of er testgegevens bekend zijn van deze koffer :)

• opa henk

als ik rekend wat ik er alle maal op zou willen koopen lichmetalen velgen. goede radio luitsprekers stoeverlengers armsteun c control dan kost die 21000 uro