Geluids-isolatie Duster

  • joost1949

    Hoi Morris, m.i. moet jouw Daciadealer zonder meer kunnen zien welk artikelnummer bij de geluidsisolatie hoort. Op mijn koopovereenkomst staat geen artikelnummer vermeld, alleen “isolatie materiaal binnenzijde motorkap”. Informeer anders maar eens bij petervandenbrink@bochanegroep.nl

  • Morris

    Joost en Mathijs bedankt voor jullie bijdrage.

    Vandaag mijn dealer/verkoper aan de telefoon gehad. De diesel uitvoering is inderdaad voorzien van geluids-isolatie. Men gaf te kennen dat dit nog niet in huis heeft omdat dit nog niet bekend is. Zodra het artikel binnenkomt, krijg ik deze ook. Mijn zwager heeft afgelopen maandag een uitgebreide proefrit gemaakt en constateerde ook dat de geluidsproductie boven de 110 km/u behoorlijk is.

    PS. Ik heb een Duster besteld voordat deze op 22 april werd geintroduceerd, nl op 10 april. Een proefrit heb ik danook niet gemaakt. Ik ging dus af op de persrecenties m.b.t. de geluidsproductie.

    PPS. Op 18 juni komt mijn Duster Laureate 4x2 in Nederland aan. Ik verwacht in week 25 in te kunnen stappen!

  • Mathijs

    Net bij de dealer geweest, de motorkap isolatiemat is bij te bestellen.

    Volgens de dealer heeft het geen nut, want de geluiden die via de motorkap ontsnappen komen niet in het interieur.

    Dan zou je het schutbord beter moeten gaan isoleren.

    Alleen bij de diesel heeft isolatie wel nut, is dan ook geïsoleerd, om de piekgeluiden van een dieselmotor te beperken.

    Ik heb op 23 april de proefrit gemaakt, maar het viel allemaal best wel mee.

    Ga de praktijk maar eerst eens afwachten.

  • RonG

    Ik wacht het ook ff af.

    Met de proefrit niet echt last van gehad.

    Heb niet lang hard gereden, dus niet echt een goede test. Maar vond het op dat moment niet echt hinderlijk.

    Kan er altijd nog iets eraan gaan doen.

    maar zoals ik het van |Mathijs begrijp kun je beste het schutbord isoleren.

    Bij Mascotte automaterialen heb ik isolatieplaten zien liggen die kosten iets van 17,- p.st.

    Denk dat je 1 of hooguit 2 platen nodig hebt, dus dat zijn ook niet de kosten..

    Ik zie het wel kan dit altijd nog doen.

    Groeten Ron

  • RichardMCV

    Het lijkt me dat het isoleren van het schutbord wel een uitdagende klus is. Je kunt overal slecht bij zowel vanaf motor-zijde als vanaf dashboardzijde. En het lijkt me dat wanneer er “gaten” zitten in je isolatie materiaal ( omdat je niet overal bij kunt komen)dan dan het geluid door ook nog steeds makkelijk doordringt…

    Groetjes,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • HenkM

    Onze Duster 1.6 16V staat bij de dealer en de trekhaak zit er onder. Pack Robust ligt nog in het koffer maar wordt uiteraard netjes gemonteerd :-) .

    Kleine blik onder de motorkap leert dat er wel isolatie tegen het schutbord zit (vergelijkbaar met de MCV).

    Motorkap isolatie zit er niet onder.

    Weet al iemand het artikelnummer van de isolatie voor de motorkap. Mijn dealer heeft (nog) geen Diesel geleverd (kenteken is nodig om artikelnummer te zoeken).

  • Frans

    Ik heb een Duster in bestelling en heb alleen een proefrit mogen maken in een 1.6 benzine versie.

    Ik heb hem op de snelweg uitgeprobeerd en het geluid viel mij hartstikke mee. Ik heb deze vergeleken met mijn huidige auto een FIAT Stilo Wagon (1.6 benzine).

    Aangezien ik 6 jaar geleden al meer heb betaald voor deze 2e hands Stilo van een jaar oud en nu voor bijna dezelfde prijs een prachtige Duster kan kopen klaag ik niet.

    Ik sprak echter wel bij de dealer met iemand die ook een proefrit had gemaakt en ontevreden was over het geluid. Zijn referentiekader was een oude SUV met een 3 L motor. Er zit natuurlijk maar een 1600 motor in en die heeft zijn beperkingen. Maar voor mij was het geluid absoluut geen belemmering om een Duster te kopen.

  • RonG

    Heeft er iemand al iets gedaan aan geluidsisolatie onder motorkap bij de Duster??

    Zo ja wat en met welke materialen? En wat zijn de ervaringen?

    Word de auto een stuk stiller of valt het mee?

    Groeten Ron

  • Mcver

    We hebben de Duster besteld en gelijk de motorkap isolatie er bij deze kost ca 90.00 euro.

    Bij onze huidige Dacia de MCV 1.6 16v is het standaard en reduceerd het geluid redelijk.

    Maar een ieder heeft daar zijn eigen verwachting van.

  • Geinponem

    Vrijdag mijn Duster kunnen ophalen. Het enige wat nog ontbreektg is de motorkapisolatie. Die was niet op voorraad.

    Ik vind de auto tot nu toe eigenlijk juist erg rustig. Boven de 110 km begin je hem inderdaad abrubt beter te horen, maar nog steeds niet hinderlijk naar mijn idee. Volgens mij maakt hij dan nog steeds minder lawaai dan mijn ingeruilde Corsa van 7 jaar oud. De abrupte overgang rond de 110 km valt wel erg op en dat maakt het voor de meeste mensen wellicht wat hinderlijk.