Geluids-isolatie Duster

  • HenkM

    Klopt helemaal, in het begin had mijn MCV dit bij ca. 100 km/h. Gaande de rit (na veeeel kilometers) werd dit wel minder.

    Verhoog je de snelheid wordt het weer rustiger (:P).

  • p.prins

    Je kunt de motorkap isolatie van de Duster diesel bij de dealer bestellen #55 euro,scheelt wel.succes P.P

  • Geinponem

    Bij mij staat ie voor 35 Euro op de rekening. Maar ik heb hem nog steeds niet binnen: wordt nageleverd.

    Overigens kon ik afgelopen weekend goed naar het geluidsniveau luisteren toen ik heen en terug naar/vanParijs ben gereden met mijn nieuwe Duster:

    De abrupte geluidstoename begint bij 115 km/h. Boven de 125 km/h wordt het gelijk weer een stuk minder. Het lijkt mij daarom eerder dat hier sprake is van resonantie. Ik vraag me af of dit met de motorkapisolatie te verhelpen is.

  • rien maas

    Hoi

    Kun je aangeven bij welke dealer s.v.p.

    bedankt

    Rien

  • Jowie S

    Ik heb de isolatie gewoon bij de dealer Stokman Den Helder besteld,keurig geleverd en gemonteerd.

  • petervd

    Vraag aan Jowie,

    Ben benieuwd of je verschil merkt.

  • Jowie S

    Het geluids niveau t.o.v. de demo die wij reden waar de isolatie niet in gemonteerd is is naar mijn gevoel lager.

    De MCV welke wij hiervoor reden was het standaard gemonteerd,hiervonden wij het geluid acceptabel.

    Vandaar het gelijk laten monteren van de isolatie,zowel de Duster als de MCV hebben de zelfde motor 1.6-16 v.

  • jan

    na 7 jaar een tucson gereden te hebben kocht ik een half jaar geleden een duster diesel 109 pk uit 2011 een goed rijdende auto motor geluid valt mee alleen ga ik mij storen aan het wind geruis bij snelheden boven de 80 km 

    ​mijn vraag zijn er mensen die er ervaring mee hebben en mij kunnen zeggen wat er tegen te doen is of is het een algemeen probleem bij dit type

    Gr Jan

  • ati

    oei, oei wat een reacties !

  • Maurits

    Valt wel mee Ati. De eerste serie Duster was nogal lawaaiig. Zeker als je ermee op de snelweg reed. Ook de ramen konden dan boven de 130 gaan klapperen. Bij mijn nieuwe Duster van 2016 is de isolatie veel beter en ook is het eindgebruikster bij de zijruiten nagenoeg weg.