Levering Dusters via België?

• ingrid

Vandaag nog maar weer eens gebeld met onze dealer.

Vorige week namelijk van de verkoper te horen gekregen dat onze Duster was gelost. (op 22 juni)

Zou nog 2 tot 4 dagen duren, voordat hij zou worden afgeleverd bij onze dealer.

Wij hadden hier veel vraagtekens bij. Inmiddels is hij er nog steeds niet?

Nu blijkt dat de Dusters eerst in België worden gelost, dan moeten ze stuk voor stuk door een

kwaliteitscontrôle daar, voordat ze naar de dealers in Nederland worden getransporteerd.

Heeft iemand dit verhaal al eens eerder gehoord? Klopt dit?

• H79

Verhaal komt mij bekend voor.

Mijn Duster staat daar al sinds 3 juni, ook voor een kwaliteitscontrole en één of andere modificatie.

Begint nu wel erg lang te duren :(

• FILIP

Dag,,,,ik vind het toch raar dat jullie dusters via belgie naar jullie gestuurd worden,,,elk land heeft toch zijn hoofdzetel,,,renault nederland zal ook wel bestaan zoals renault belgie ,,dus als men logich zou nadenken ,,dan zouden de dusters in frankrijk ingevoerd moeten en vandaar verdeeld worden ,,omdat renault frans is ,,ik heb er toch mijn twijfels over ;;

• ger 52

gel*l allemaal. Mijn Duster, besteld, eind maart is “ gewoon” half juni afgeleverd bij de dealer en in overleg vorige week opgehaald. Zou eerst wachten op LPG, maar de goedkeuring is blijkbaar nog niet rond. Niet zo'n ramp, want eerst 2000 km rijden, dan meteen LPG en betaal je niet meteen teveel wegenbelasting.

Volgens mij komen de Dusters, rechtstreeks uit Roemenie naar Nederland en worden alleen de kentekenplaten er op gedaan. Aflevering goed, nergens gerammel of iets dergelijks. Aleen de door de dealer ingebouwde sony speakers verplaatst naar achteren en de voorportieren voorzien van Pioneer speakers. Betere bas en geluid.

• Jan

Vrijdag j.l is onze Duster bij de dealer afgeleverd,daarvoor heeft hij een week in Vilvoorden bij Brussel gestaan.

Gelukkig kunnen we hem aankomende vrijdag ophalen.

Jan

• H79

In Vilvoorde inderdaad, daar schijnt het distrubutiecentrum van Renault/Dacia voor de Benelux te zitten. En vanuit daar worden de wagen naar de dealers gebracht.

• suzuki

de auto`s voor nederland komen echt allemaal via duitsland binnen ,de auto`s bestemd voor duitsland en polen worden het eerst afgeladen dan die van nl .

Ger zaten er achter ook stekkers in de deuren voor de boxen?neem aan dat je zonder radio hebt gekocht.

• Ingrid

Beste H79,

Heb jij inmiddels je Duster al geleverd gekregen?

Wij zitten nog steeds te wachten, hij zou afgelopen dinsdag komen, toen weer vandaag.

Maar uiteindelijk is hij er ook vandaag weer niet!!

Ik word er best wel ongerust van, wat is er met die Dusters aan de hand??

Waarom moet dit zo lang duren.

Die van ons staat daar ook al vanaf 6 of 7 juni….

Ik heb het idee dat er in de eerste bestelling Dusters een fout is geslopen tijdens het productieproces.

Ik lees hier op het forum dat de Dusters die later zijn besteld, eerder worden afgeleverd.

Tja, afwachten maar weer…

• H79

Heb gisteren te horen gekregen dat ie deze week is ‘vrijgegeven’ in België. Dat betekent dat ie eindelijk op weg mag naar de dealer. Wanneer hij daar aankomt is nog onduidelijk. De reden van de vertaging is dat ie een deuk had opgelopen tijdens transport en dat dit eerst gerepareerd moest worden. Weet je ook wat jouw reden van de vertraging is?

• Avaka

Er was toch een serie Dusters waar de rem trommels achter vervangen moesten worden?